Jag utmanar

Onsdagen den 14 maj 2008

Jobbet ringde nyligen, och nu jobbar jag typ två dagar per vecka i tre veckor framöver...riktigt skönt att få lite tider! Jag börjar bli rastlös av att vara "ledig" varje dag...även om det nog egentligen kallas arbetslös.

Min nya bokidé är jätterolig att klura på, även om jag inte fått ner mycket på papper än så länge. Det finns mest i mitt huvud än så länge. Men jag ska sätta mig framför datorn utan att fastna vid Internet eller musik eller något sådant.



Det här har jag "snott" från bloggen
apoetry. Jag utmanar Maria, Sarah och Karin att göra likadant på sina bloggar!

För fem år sedan...
...var jag femton och ett halvt år och gick min sista termin i nian på Berga skola. En skola som inte existerar längre för att den ska bli lägenheter. Jag har för mej att det var lite tjafs mellan mig, Harre och Karre...men så var det ibland på högstadiet. Vi hade i alla fall varandra! Jag var inne i min Poets-period, Jimmy Jansson var besattheten...ja jösses vad man har mognat sedan dess :D

För tre år sedan...
...var jag sjutton och ett halvt år och gick i tvåan. Livet var väl inte jätteroligt eftersom jag absolut inte trivdes i min klass. Vid den här tiden ville jag nog bara få sommarlov. Folk hade dessutom börjat bli myndiga, men ett decemberbarn får vänta lääääänge innan det är ens egen tur.

För ett år sedan...
...var jag nitton och ett halvt år och käääär. Jag och min kära hade varit ihop i ett halvår och jag var lycklig som aldrig förr. Dessutom hade jag praktiserat på bokhandeln, jobbat i julhandeln, praktiserat ännu lite mer och vid den här tiden hade jag mitt livs första sommarjobb framför mig. Jag var dessutom världens stoltaste moster till en nio månader gammal kille och jag hade fått körkort. Däremot avslutades min äldsta systers förhållande, som hade hållit i åtta år. Det var tungt.

För tre månader sedan...
...var det februari och jag längtade som en galning till min och pojkvännens Gran Canaria-resa. Jag hade fått reda på att min äldsta syster och hennes nya kille hade förlovat sig. Jag hade dessutom tagit ett riktigt stort kliv. Jag hade nämligen bestämt mig för att sätta mig i en skolsal igen, för att bli sjuksköterska!

Igår...
...åkte jag hem efter att ha umgåtts med min älskade i stan några dagar. Jag fick en oplanerad skogspromenad, för att bussen stannade inte där jag plingade så jag fick gå av i Skeda Udde. Därifrån gick jag genom skogen för att det var så fint väder! I skogen hälsade jag dessutom på två söta kor! Jag läste ut den tredje Arn-boken och på kvällen såg jag Desperate Housewives.

Imorgon...
...ska jag och mamma bege oss till Västervik för att träffa min underbara systerson. Vi ska hämta honom från dagis, laga mat åt honom och sen vill han nog se "Bompa!!!" (som betyder Bolibompa). Det ska bli hur kul som helst!

Om ett år...
...pluggar jag! Shit, jag har snart mina två första terminer bakom mig! Jag och min pojkvän har varit ihop i två och ett halvt år och jag hoppas på att vi har hittat en riktigt mysig tvåa i stan. Jag troooor att min äldsta syster är gift och kanske även gravid! Jag hoppas och tror att jag kommer vara lika lycklig om ett år som jag är idag!



Veckans TV-serie: "Helt hysteriskt"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback