Och jag kan gå 500 mil!

Torsdagen den 15 maj 2008

Idag är jag på riktigt bra humör. Jag var inte det när jag vaknade, för jag vaknade klockan sju på morgonen och sov sisådär efter det. Men sedan satte jag mig vid datorn med målet att försöka komma igång med åtminstone researchen för min bok. Och om jag kom igång! Jag har skrivit tre sidor snart, och kommit på hur många grejer som helst. Det går jättelätt att skriva, hur kul som helst! Jag får passa på att njuta innan jag drabbas av skrivkramp, för den åkomman har jag tyvärr lätt att drabbas för. Nu är jag i alla fall hur pepp som helst på att fortsätta skriva!

Det blev inget med att åka till Västervik idag tyvärr. Lillgossen blev förkyld så hans pappa stannade hemma med honom. Och jag som så gärna ville se på "Bompa" med honom! Jaja, det får bli en annan dag.



Jag såg "High Chaparall" i måndags. Fredrik och Filip gör ju aldrig dåliga program så det är ett säkert kort att sätta på TV:n på måndagkvällar. Andy Dick var faktiskt lite rolig också...det programmet jag känner igen honom från är "Inte helt perfekt". Vet inte vad det heter på engelska. Jaja, där är han väldigt rolig i alla fall.

Det jag skulle komma till är att när jag såg programmet i måndags så fastnade jag för introt. Jag har ju sett det förut, och varje gång jag har sett det så har jag fastnat för det. Men i måndags kollade jag upp låten och så på nätet, sen kunde jag inte sluta nynna. "But I would walk 500 miles, and I would walk 500 more"... Ni kan se Fredrik och Filip spela in introt
här, "Alternativt intro" som klippet heter. Lite roligt.

Sen nynnade jag det när min pojkvän hade kommit hem, och då sa han att han hade lyssnat på den låten typ samma dag på jobbet, fast med Mimikry! Mimikry! Minns ni Hjalle & Heavy? Mimikry är deras band! Och jag hade en gigantisk Hjalle & Heavy- period i mitt liv när "På rymmen" gick på TV. På den tiden var till och med jag, David och hans bröder på en Hjalle & Heavy- konsert! Vem kunde ana då att vi skulle bli ihop i framtiden! Jaja, det är en annan historia.

Jag fick i alla fall höra Mimikrys svenska version på låten, och nu kan jag inte sluta nynna på den. Det jag skulle komma fram till är att ni borde verkligen lyssna på den. Här spelar dom den live:




"Tycker om dej! Tycker om dej! Nananananana!"



Veckans "mitt-i-prick"- klipp: "Friday mys" med Henrik Schyffert från "Sverige dansar och ler"
Jag skrattade mig fördärvad när jag såg det här klippet för första gången, just för att allt är så mitt i prick! Dessutom blir man ju så glad av alla dansande människor!



Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att du kommit igång med ditt skrivande =)
Lite avundssjuk är jag på dig och Sarah men jag låter er sköta skrivander så kan jag stå för läsandet av era böcker sen ;) Deal! haha
KramKram

2008-05-15 @ 20:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback