Utmanad - allt flyter på

Onsdagen den 28 maj 2008

3 namn jag går under: Stina, Stinis och Stinolin
3 saker som skrämmer mig: Ormar, ensamhet och alltför trånga utrymmen
3 saker jag har på mig: Leggings, jeanskjol och svart topp
3 sanningar: Jag är pedantisk vad gäller mina böcker i bokhyllan, jag tror att jag måste beställa en massa kläder så fort en H&M- katalog anländer och jag har en himla massa komplex för saker som jag egentligen vet att det inte är något fel på.
3 saker jag verkligen vill ha: En dubbelsäng vid namn Malm i ekfaner från Ikea, en ny cykel och ett långt och lyckligt liv med min Dawwa och våra 13 barn.
3 personer jag vill utmana: Sarah, Karre och Harre!



Ja nu är det bestämt. Den nionde juni har vi nycklarna till vår nya lägenhet! Jag håller med Maria i kommentaren till mitt förra inlägg: det går hur fort som helst! Det har inte ens gått en vecka sedan vi fick reda på att lägenheten är vår. Min pojkvän har skrivit kontrakt idag! Och vi flyttar om typ två veckor! Det är helt sinnessjukt vad allt rullar på. Men vi försöker hänga med och dessutom njuta av det, för vi är verkligen överlyckliga!

David kom precis hem från kontraktskrivningen. Han som tog emot honom sa att vi ska veta att vi har haft en enorm tur! Sådant här händer bara inte, sa han. Eftersom vi hade så låga köpoäng så ska vi bara inte ha någon chans på en så grym lägenhet. Så vi är otroligt tacksamma, Stångåstaden och alla som tackade nej så vi kunde tacka ja!

Torsdag och fredag jobbar jag! Helgen ska spenderas i Göteborg. Min äldsta syster och hennes fästman har köpt en jättefin lägenhet som vi ska få se nu. Det blir spännande! Hans familj kommer också dit på lördagkvällen, och jag börjar misstänka att syrran och hennes sambo har någon glad nyhet att meddela. Att det är därför dom samlar ihop alla. Barn kanske? Hoppas, hoppas, hoppas! Hihi!

Nästa vecka ska jag och Karin träffas! Wohoo! Vi får se vad vi hittar på! Trevligt kommer det bli i alla fall! Det var alldeles för länge sen vi sågs.



Veckans skratt: Beatles fnitter och lek under inspelningen av "And your bird can sing"



Kommentarer
Postat av: Sarah

Men vem säger att man inte kan få ha tur ibland? Det är ju dom stunderna som gör att man orkar vidare när man inte har lika mycket tur. Jag tror ju på ödet, men om man inte tar chanserna så kommer man ingenstans. Det var alltså meningen att ni skulle ha den lägenheten. Och så är det!!
HA EN TOPPEN ONSDAG!!

Puss och kram!

2008-05-28 @ 13:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback