Vad är sanningen värd?

Måndagen den 5 maj 2008

I lördags åkte jag, mamma och pappa till Västervik. Min älskade systerson var i sitt esse. Jag gav honom en leksaksgräsklippare, och den körde han med som en galning! Hihi. Han blir bara sötare och sötare för varje gång jag träffar honom.

På kvällen åkte jag till pojkvännen där vi hade en riktigt härlig kväll tillsammans med två av hans tre bröder. Älsklingen har köpt ett hemmabiosystem som vi självklart testade hela kvällen. Och så åt vi goda räkor med!

Igår fiskade jag strömming för första gången i mitt liv! Jag, David, hans lillebror och deras mor åkte till Skeppsgården (tror jag det hette) för att fiska. Det var lite osäkert om det skulle finnas någon fisk, men det gjorde det! Älsklingen fick lära mig hur man gjorde först, sen var det bara att kasta på. Jag fick 28 stycken, min svärmor och svåger fick 39 stycken var och David fick 20 stycken. Han var lite förkrossad över att komma sist, för att för honom och hans bror är det här en tävling! Fisket var i alla fall hur kul som helst, och att solen lyste hela tiden gjorde det ju ännu bättre!

På kvällen tittade jag, pojkvännen och hans lillebror på filmen "Kärlek på menyn", eller "No reservations" som den heter på engelska. Jag har lite svårt för finstämd romantik och så, men den var rätt bra ändå! Hemmabiot gjorde ju sitt. Hehe!

Idag har jag köpt ett par jeans. Två par av mina gamla jeans har nämligen börjat sitta åt väldigt för hårt i midjan. Jag vet inte om det är att de har krympt eller att jag har gått upp i vikt, men jag hoppas på det senaste. Till skillnad från vissa andra så blir jag överlycklig när jag går upp i vikt. Jag har varit underviktig hela mitt liv, att gå upp ett ynka kilo är inte något lätt för mig! Men nu var det i alla fall dags att köpa nya byxor, och det blev på Gina Tricot jag hittade dom. Det är oftast där jag hittar bra byxor. Deras storlekar passar mina ben på något sätt. Här kommer bilder på hur byxorna ser ut. Jag gillar bakfickorna och att de är ljusa.


I torsdags, eller när det nu var, så gjorde jag misstaget att zappa över till femman. Just då visades "Sanningens ögonblick". En kille skulle svara ärligt på frågor och i studion satt bland annat hans flickvän sedan fem år. Han fick frågan om han tyckte någon av hans kompisars flickvänner var snyggare än hans flickvän. Hans svarade ja. Hans flickvän var brunhårig, men när han fick frågan om han föredrog blondiner eller brunetter svarade han blondiner. Flickvännens leende var nu slocknat. Sedan kom frågan om han ville att hans tjej skulle skaffa silikonbröst, och då svarade idioten ja.

Jag såg inte fortsättningen igår, men jag har sett klippet där han svara ja på frågan om han har varit otrogen mot sin flickvän. Den stackars tjejen börjar gråta och allt känns bara helt absurt när Pontus Gårdinger säger "Grattis till 25000 kronor!". Är man så pengakåt så man villigt förstör sina förhållanden inför hela svenska folket? Visserligen tycker jag det var bra att hans tjej fick veta sanningen om honom, men inte så! Om det nu var sanningen, han påstår ju nu att han visste hur man lurade lögndetektorn så det han sa var inte sant. Men vad ska man tro?



Veckans sketch: "100 kilo mjöl" från Grotesco
En sketch utan någon som helst poäng eller vidare handling. Men humorn finns där!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback