Halleluja, en tatuering!

Lördagen den 1 november 2008

Vet ni vad min sambo ska göra den 15:e januari? Tatuera sig! I torsdags, när vi faktiskt hade en ledig dag tillsammans för en gångs skull, så begav vi oss till Max Tatoo i Tannefors. Vi har varit på Viking förut, vid Abisko, men där kändes det inte som man var så välkomnad. Han pratade med oss medan han tatuerade en kund liksom, och var inte aärskilt engagerad. Men på Max Tatoo så möttes man av en receptionist som var jättetrevlig.

Det ska bli en tribal på överarmen som går över till ett argt örnhuvud på bröstet. En stor tatuering alltså som han fick en fyratimmarssittning till. Svinsnygg kommer den bli! Så fort David berättar för någon att han ska tatuera sig och förklarar  motivet och så så frågar alla: "Men vad säger Stina om det!!!". Haha! Men jag tycker det är svinhäftigt och blir riktigt sugen själv på att "gadda" mig. Men jag är inte lika säker på mitt motiv som David är på sitt. För honom är det verkligen dags! Ååå vad roligt det ska bli!

Resten av vår lediga dag gick vi på stan. Superdupermysigt var det och jag fick en sådan julkänsla av att se alla julskyltningar som har dykt upp nu. Vi köpte två juldukar och en julhandduk, hehe. Dessutom har jag fått några idéer till julklappar nu. På kvällen åt vi Stinas kyckling och såg hur många avsnitt som helst av "Grey's Anatomy". Svinbra serie säger jag bara.

Igår trodde jag det skulle bli en vanlig hemmakväll med David på jobbet och dåliga program på TV. Men icke! Maria bjöd nämligen hem mig till sig för att se på film med henne och Sarah. Det var jättetrevligt, tjejer! "Step up 2" heter filmen. Jag har inte sett ettan men den här var faktiskt bra!

Ikväll har jag hyrt två filmer och redan sett en av dem. "Kopps" och "Vänner säsong 7". Älskar Josef Fares filmer alltså! Har sett "Kopps" förut men den blir verkligen aldrig dålig! "Vänner" ska bara bli ett tidsfördriv sedan efter "Singalong" när jag väntar på min älskling.

Jösses vad länge sedan det var jag skrev här på bloggen. Jag har ju inte ens skrivit om högskoleprovet! När jag gjorde det så tyckte jag att det kändes som om det gick rätt bra. Tyckte inte ens matten var så jättesvår. Läsförståelserna var svintråkiga men tyckte ändå det gick okej. Så jag blev ganska besviken när jag kom hem och rättade och insåg att jag bara fick 7 rätt av 22 möjliga på matten, till exempel. Men slutpoängen blev 1,2 och även om jag var lite ambivalent först så har jag kommit fram till att jag är nöjd.

Jag kan typ inte tänka på något annat än jul för tillfället. Det är ju så speciellt i år eftersom det är första julen i vår nya lägenhet! Det ska inhandlas adventsljusstakar och det ska pyntas med ljusslinga på balkongen och det ena med det andra. Känns helt underbart! Och änglaspel bara jag måste jag få tag i. Jag beställde ju ett men det tog tydligen slut så jag fick inget... Suck! Ska se om Myrorna har något på deras julmarknad som börjar på måndag. Dessutom har jag gjort en julblandning av jullåtar på datorn, hehe.

Är det någon som fattar att det är november? Det gör i alla fall inte jag. Råkallt är det ju ute! Och vad fan var grejen med att det helt plötsligt föll snö utanför fönstret?? Fattade ingenting! Sedan insåg jag att sommaren verkligen är över...även om det känns som om den var här igår.

När min syster var au-pair i Norge för flera år sedan så pratade hon om att ett program som hette "Idol" visades där. Inget vi visste något om i Sverige då. Men i alla fall så blev Norges första Idolvinnare, Kurt Nielsen, hur stor som helst för norrmännen. Och han är riktigt bra! Jag har hört någon gång, vet dock inte om det är sant, att han har blivit utsedd till World Idol eller något för att han är den Idolvinnare det har gått bäst för i sitt land. För här i Sverige så har det ju blivit så att deltagarna glöms bort och det koncentreras en himla massa på att det ska vara så likt "American Idol" som möjligt, med dåliga auditions, elak jury och så ytligt som möjligt. Norge gjorde däremot en egen "tolkning" av Idol och var inte så himla elaka. Jag vet inte om det är så nu i Norge...eller om Idol överhuvudtaget sänds där. Men första säsongen var så i alla fall.

Gudars vad mycket babbel det blev. Det jag skulle komma fram till är att Kurt Nielsen gjorde comeback i mitt liv häromdagen då David spelade ett Youtube-klipp för mig där Kurt var med och sjöng. Den här låten kan jag inte sluta lyssna på. En oerhört fin tolkning av "Hallelujah" som i originalet sjöngs av Leonard Cohen. Därför blir den "Veckans...". Kurt är han med gluggen mellan framtänderna. Han som sjunger sitt solo sist av grabbarna. Enjoy!



Veckans "Hallelujah"-tolkning: Framförd av Espen Lind, Askil Holm, Alejandro Fuentes och Kurt Nielsen.



Kommentarer
Postat av: Karin

Häftigt med tatuering! Vill oxå ha en men är som du inte helt säker med motivet än. Kanske vi kan peppa varandra sen så det blir av?! ;) hihi



Vintern kom verkligen fort i år!



Ska bli mys o ses imorrn!!

Saknar dej!

Puss o kram, nu ska ja lyssna på låten :P

2008-11-02 @ 22:05:52
Postat av: Sarah

Jag har inte varit inne på Viking på nära 7 år, så jag vet inte hur det är nu. Då var dom supertrevliga, trots att morsan gick berserk och förhörde killen som skulle pierca mig om hygien och så... =o) Men saker kan ju ändras.

Du får säga hur Davids tatuering blir, om dom är bra. Inte för att den design som jag vill göra är särskilt komplicerad, men ska jag märka mig permanent ska det minsann inte bli några sneda linjer!!



Tack för i fredags! Det var jättekul att äntligen hitta på något tillsammans, efter arbetstid och utan övriga kollegor.



PUSS OCH KRAM!

2008-11-02 @ 23:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback