Köttoman med huckle

Måndagen den 24 november 2008

Det var hur gott som helst att äta på Texas Longhorn! Jag tog en entrecote på 200 gram och David åt lamm på 220 gram! Jag blev faktiskt stolt över mig själv, jag åt nämligen upp alltihop! Man kunde beställa ett kilo biff! Galet mycket! Perfekt ställe för köttomaner som jag och David! Dessutom fick jag rosor av honom, min skatt! Vi som hade sagt att vi inte skulle köpa något till varandra. Han är för söt den där!

I lördags var det som lördagen för två veckor sedan. Försmak på julruschen! Mycket folk och mycket paketinslagning. Jag som trodde att det skulle bli lugnt som filbunke eftersom det var helgen innan lön men det var full rulle. Undrar då hur det blir i lönehelgen som kommer!

Igår tog jag och David fram adventsljusstakarna! Japp, nu kunde vi bara inte vänta längre...eller vi och vi...jag var i alla fall himla ivrig med att få fram dom! Hihi. Och fint blev det! En fick vi dock lämna tillbaka för vi trodde vi hade köpt en svart ljusstake (såg verkligen ut som så på kartongen) med den var i trä. Nu har vi i alla fall bytt den mot en svart så nu är allt som det ska vara! Så vackert!

Sedan cyklade vi hem till min svärmor och svåger och åt lunch där. Tillsammans åkte vi sedan till Davids andra bror och firade hans 26-årsdag. Av oss fick han mikrofonsladdar (han är sångare) och det blev han överlycklig över! Vi åt goda kakor, drack gott te och kaffe och sedan åkte vi hem.

Väl hemma började mitt och Davids nästa projekt: Lussekatter. Dom blev jättebra. Några blev rätt så mycket större än vad vi hade räknat med men bra blev dom! Hur mysigt som helst att baka tillsammans, i ljuset av adventsljusstakarna!




Jajemän, huckle och allt, hehe.

Efter det blev det hamburgare medan vi tittade på Grey's anatomy. Hela säsong fyra är nu avklarad! Vi är snart ifatt det som går på TV!

Idag har jag ägnat dagen åt städning. Låter inte så roligt men jag var riktigt peppad och då blev det faktiskt lite kul! Nu har vi det riktigt julstädat och fint! Och snö ligger det på marken därute med! Kan det bli bättre?

Jag läste ut "Morden i Oxford" av Guillermo Martinez häromdagen. Läs inte den, det är den inte värd. Så usel kanske den inte var, men jag retade mig på en himla massa i den. Det där med styckeindelning till exempel. Sådant är rätt viktigt för mig för att jag inte ska tappa intresset. Jag behöver liksom dom andrummen man får i och med styckeindelningar. Men i den här boken var det bara text rakt igenom...inte särskilt mycket repliker heller. Jag vet i och för sig inte om det var författaren som inte delade in texten eller om det var översättaren men tråkigt var det i alla fall. Och det som stod skrivet? Tråååk. Visst, det var en deckare, så när morden skedde var det väl lite spännande, men dom diskuterade matematik och symbolik en himla massa på ett oerhört trist sätt! Och slutet? Inte alls spännande.

Nä, jag blev riktigt lycklig när jag äntligen kunde slå igen den boken och istället börja på Jo Nesbös serie. "Fladdermusmannen" heter den första boken. Jag har länge varit nyfiken på den här författaren för jag har hört mycket bra om honom. Och även om jag bara hunnit tre kapitel så är den väldigt medryckande!

Resten av veckan blir det jobb förutom på lördag då jag ska få träffa Davids mormor och morfar för första gången! De bor i Katrineholm men mormodern fyller år så vi ska åka dit allihop! Det ska bli roligt! Sedan står ju första advent för dörren också! Härligt!

Ikväll blir det spaghetti och köttbullar, "Färjan" och mer läsning!



Veckans dans: Riverdance
Så coolt när alla kommer in på scen



Kommentarer
Postat av: Anonym

Söta Stina i fint förkläde! ^^

Ska oxå baka lussebullar, kanske ikväll! :P

2008-11-25 @ 19:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback