C'est la vie, folks!

Onsdagen den 19 november 2008

Det har inhandlats en himla massa den här månaden. Första julen i vår nya lägenhet! Så nu har vi inhandlat två adventsljusstakar, en ljusslinga, en sådan adventsljusstake med fyra ljus för varje söndag, en ljusstake, ett datumljus, två juldukar, en julhandduk, en porlinstomte, en julbock, en jullampa, ett änglaspel och så ljus! Så nu är det inte mycket pengar kvar på kontot. Nu har vi bara julklapparna kvar! Hehe. Fast jag har redan köpt typ tre stycken faktiskt!

Och idag köpte jag saffran med, och alla andra ingredienser som behövs till lussekatter! Så jääävla gott det är med lussekatter! På söndag ska det bakas!

Och vet ni vad som händer på fredag? Jo då ska jag och sambon mysa på restaurang! Imorgon firar vi nämligen två år! Jag kan inte fatta att det har gott hela två år! Samtidigt som det känns som om vi varit tillsammans jämt! Hihi! Underbart! Texas Longhorn blir det som får äran att servera oss mat ;). Jag älskar nämligen kött! Och kött råkar vara deras specialitet! En riktigt blodig stek ska beställas in! Hihi. Jag skulle aldrig kunna bli vegetarian!

I söndags tog jag och David paus från vårt Grey's Anatomy- maraton och tittade istället på "Saw V". Det är ena riktigt vidriga filmer de där Sawfilmerna, fy fan. Och inte fattar jag särskilt mycket av handlingen heller. Den här filmen hade knappt något slut heller, så det måste bli en "Saw VI"! Men bra filmer, det är det faktiskt! Även om jag lade mig närmare och närmare David hela natten sen, haha!




Nu har jag läst ut "Svart stig" av Åsa Larsson. Hon skriver ju väldigt likt de andra "deckardrottningarna", t.es Camilla Läckberg. Men jag kan inte låta bli att tycka väldigt bra om det! De sista hundra sidorna var galet spännande! Då gick det inte att sluta! Nu måste jag bara vänta på att den fjärde boken i serien kommer i pocket (kan ju inte köpa den inbunden när jag har dom andra i pocket! Ja, man blir skadad av att jobba i bokhandel). Nu har jag börjat läsa "Morden i Oxford" av Guillermo Martínez. En deckare där det är en massa symboler och matematik inblandat. Jag har inte läst så mycket så jag har inte någon uppfattning riktigt än, förutom att den började bra!


 
 

Helgerna är verkligen fullbokade framöver. Folk fyller år (inklusive jag), julbord, adventsfikor och mitt i alltihop så ska jag få reda på om jag ska plugga i januari! Fick ett mejl idag om att "Bedömning pågår". Fatta att man blir nervös. Jag vill verkligen inte ha ett nej en gång till! Jag är ju pepp nu ju! Får besked lagom till min födelsedag så det kan ju bli en hejdundrande present...eller bara bajs.

Ikväll blir det fiskpinnar, ris och ärtor! Sen ska jag se på "Hitch"...onsdagar är filmkvällar för mig så jag inte tittar på Grey's Anatomy på femman. Vi är inte där än!



Veckans filmklipp: Dansen i "Pulp Fiction"



Kommentarer
Postat av: Maria

Äntligen Stina!!! Som jag har väntat på en uppdaterin ;) haha ni är fasen inte snabba du o Sarah....haha inte jag heller ibland ;)

Men shit pommes frites Maj-Britt! 2 år eller?!

Du skämtar, sate vad fort tiden går....tycker inte att det va så länge sen som vi satt vid matbordet på jobbet och du sa att du gillade en kille...tänker tillbaka...Stina är kär...stina är kär.... ;) hihi

Fasen vad skoj bruden! Massa grattis!! Hälsa grattis till David också :)

Men snart blir det väl förloving/bröllop/ barn va :)

Ha det så mysigt nu på dina lediga dagar!

puss

2008-11-19 @ 18:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback