The 90s - ett försvarstal

Onsdagen den 12 november 2008

Idag var det verkligen jättekul att komma till jobbet...inte! Lotta och Britt har varsin kund när jag kommer så vi kan inte prata med varann på en gång men jag ser på blickarna att det är något...typ du-anar-inte-vad-du-kommer-till-blickar. Sedan får jag reda på att våra kassasystem funkar inte. Så så fort en kund ska handla blir det penna och papper i högsta hugg och skriva av alla streckkoder, räkna ut på miniräknare vad summan blir och, om kunden vill, skriva ett kvitto för hand. Det mesta hos oss är ju prismärkt men småsaker som pennor, sudd, vykort etc. var man tvungen att springa och kolla vad allt kostade.

Under tiden håller Fredrik på att ringa runt som en galning till alla möjliga för att försöka lösa dataproblemen. Efter ett av samtalen skrattar han till lite och berättar att dom vill att vi skickar iväg våra servrar och att det kanske är löst till tisdag nästa vecka. Jag, Britt och Lotta står som fågelholkar. Ska vi stå och skriva hela helgen alltså???

Men så helt plötsligt, tack vare Ulrikas man Jocke, löser det sig och våra kassasystem fungerar igen! Lättnad! Det första Lotta gör är att gå och köpa godis så vi kan fira, haha. Och Britt köpte tårta som plåster på stressåren. Skönt att Lotta höll sig på bra humör i alla fall!

Men sedan ringde det en kund som uppenbarligen var en sådan som man inte kan sluta tänka på. Nu var det inte jag som råkade ut för henne utan Lotta. Vartannat telefonsamtal handlar om whiskybiljetter numera känns det som. Biljetter till en whiskymässa i februari som vi säljer och som går som smör. I alla fall var den här kunden som ringde förbannad över att vi tog 5 kronors förköpsavgift. Men vad fan, vad man än köper för slags biljetter så får man ju betala en avgift om man köper dom i förskott! Lotta höll på länge och väl att försöka förklara detta men kunden var tydligen rasande och ville inte lyssna. Det märktes på Lotta att hon inte kunde sluta tänka på den där arga kunden men som tur är så är det inte många andra som reagerar så starkt över förköpsavgiften. Om alla skulle bli så arga så skulle det vara riktigt jobbigt!

I måndags hade jag och David en superdupermysig dag! Vi åt lamm till middag, vi skålade i Passoa (för mig) och whisky (för David), vi klädde upp oss och gick på Henrik Schyfferts show "The 90s - ett försvarstal". Jisses vad bra det var! Bilden av Schyffert är ju att han är ganska dryg och så men här var han hur suverän som helst. Jag skrattade hur mycket som helst! Det som var bäst var att det inte bara var ståuppkomik utan han hade verkligen något att säga också! Han tog bland annat upp hur han mobbades när han var liten och så. Riktigt intressant och han var riktigt proffsig och imponerande. Verkligen värd att se!

Nej nu ska jag se på "Wedding Crashers".



Veckans söta: Robin skaffar glasögon...
Klipp från "Robins"



Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som om du hade en bra start på dagen :P harkel Det hade fasen i mig sugit o inte haft nåt kassasystem förns nästa tis....Himla tur att Jocke finns!! Hade blivit en rolig helg annars för de som skulle jobbat :P

Men ni fira ju med godis o tårta sen juh avis

Hihi!!

Ses imorgon tösen!

Puss

2008-11-13 @ 10:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback