Hurt

Fredagen den 17 oktober 2008

Jag är antagligen den sista världen som inser det men låten "Hurt" med Johnny Cash är en sjukt bra och stark låt! Förut har jag alltid bara hört början och tagit för givet att hela resten av låten är lika lugn... Men låten växer ju så starkt mot slutet så armarnas hår får ståfräs! Och att se videon, att se mr Cash gammal och skröplig, att se tillbakablickar på när yngre Johnny besöker sitt gamla barndomshem... Man kan ju bli gråtfärdig för mindre. Har inte hört originalversionen med Nine Inch Nails ännu...dom har lyckats åstadkomma en undebar text i alla fall!



Apropå att bli gråtfärdig... Jag fick låna filmen "PS: I love you" av Maria. En underbar film, där huvudrollens stora kärlek dör och hon försöker ta sig vidare i sorgen. Man får sig en tankeställare. Jag vet att det inte är så upplyftande att tänka så men ibland kan det vara nyttigt att fråga sig själv att "Om jag skulle dö imorgon, skulle mina nära och kära vet om hur mycket jag älskar dom? Skulle jag känna att jag gjort det yttersta av mitt liv eller kunde jag ha gjort mer?". För mig är tanken på att jag kommer att dö lättare att ta än att folk som står mig nära kommer att gå bort. Den tanken gör så ont, och det var den tanken som nästan fick till och med mig att gråta när jag såg filmen.
Men det bästa med filmen är att trots det sorgliga ämnet så är det en väldigt komisk film också. "Phoebe" från Vänner är med, bland annat, och är riktigt rolig. Så se den filmen!

Idag fick vi julschemat på jobbet. Jag är nöjd med mina tider, även fast jag fick en 10-21- dag. Det finns en charm i att stå tio pers bakom kassan och svettas i tomteluvor. Men den charmen är mycket lättare att se nu än när man väl står där, haha. Det värsta var att jag jobbar 10-20 på min födelsedag! Men dagen efter är jag ledig så jag får väl ta firandet då.



Veckans trall: "Just a minute" med bröderna Rongedal



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback