Om mig

Tisdagen den 14 oktober 2008

Vad heter du? Stina
Mellannamn då? Iris
Vart bor du? Linköping
Trivs du där? Jajemän
Brukar du läsa horoskop? Ja men sen skiter jag i vad det står...stämmer ändå aldrig.
Äger du några converseskor? Nej
Favoritdjur? Det har blivit katt på sistone.
Vad spenderar du dina pengar på? Gärna böcker eller grejer till hemmet. 
Senaste konserten? Håkan Hellström & Magnus Uggla!
Festar du? Nej det kan jag inte påstå...är inte så social.
Sprit, cider, vin eller öl? Xider
Brukar du bli för full? Nej
Antal kuddar i sängen? Fyra, två som är mina och två som är Davids
Kan du baka bullar? Om jag har recpetet framför mig.
Bläck eller blyerts? Bläck
Mc Donald's eller Burger King? Burger king
Är du allergisk mot något? Har varit mot nötter och mandel, men dom påstår att jag är frisk nu. Är dock försiktig med det ändå.
Äger du ett busskort? Ja
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Om jag nu måste dricka mjölk så blir det nog grön.
Vad åt du till frukost? Filmjölk med havrefras och två Lingongrova med messmör på och te!
Hur ser du ut idag? Ljusa jeans, vitt skärp, svart trekvartströja, utsläppt hår, osminkad
Har du haft sex idag? Nej :P
Nästa mål i ditt liv? Att bli sjuksköterska
Vad såg du senast på tv? Lite på filmen "En geishas memoarer"
Hur svarar du i mobilen? Ja det är Stina!
Vem ringde dig senast? Pappa!
Vad sa den som ringde? Att han och mamma kommer och fixar med vår dörr ikväll.
Antal timmar sömn inatt? Typ åtta tror jag
Sov du ensam? Nej, min älskling och apan Ugge fanns inom räckhåll!
Vad innehåller din favoritnattmacka? Inte för att jag äter det, men det blir med messmör då.
Favorithögtid? Julafton, inte pga klapparna utan för att man får träffa familjen!
Värsta högtiden då? Nyår!!! Inget i nyår lockar mej...vill bara gömma mej.

SENASTE PERSON SOM

Sov i din säng: David!
Såg dig gråta: David
Fick dig att gråta: Hmm...jag själv tror jag.
Du delade en drink med: Det var länge sen man tog en drink, men det var nog med Karre!
Du gick på bio med: Tror det var med David och hans mor!
Du gick på stan med: David
Skällde på dig: Hmm...mamma kanske, hehe.
Skickade ett e-mail till dig: Om man inte räknar med skräppost så var det nog Karre!

HAR DU NÅGONSIN

Sagt "jag älskar dig" och menat det? Ja, det gör jag varje dag!
Bråkat med ditt husdjur? Har inget husdjur.
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag? Galna drömmar har jag nästan varje natt men tack och lov så sker dom inte i verkligheten.

SAKER

Tar du droger? Nej
Dricker du? Xider eller vin till maten ibland. Whisky när jag har ont i halsen (tar död på bakterier)
Vem är din bästa vän? Karre och Harre! Och David såklart!
Vad är du mest rädd för? Våldtäktsmän eller att något ska hända mina nära och kära.
Vilka kläder sover du i? Trosor
Vart vill du gifta dig? Vet inte...vill ha borgerligt bröllop men det tror jag inte min älskling går med på, hihi!
Vad hatar du verkligen? Våldtäktsmän, ormar, dammsugare
Har du varit kär? Ja!
Kör du? Ja
Har du ett jobb? Ja, ett extrajobb.
Gillar du att ha folk omkring dig? Ja, men inte för många.

STUFF

Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på? Haha, alla dessa kändisar jag har fallit för, som Hanson, Jimmy Jansson och Leonardo DiCaprio.
Är du ensam nu? Ja, om man inte räknar med Beatles sällskap
Några piercings/tatueringar? Nej men vill ha tatuering.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta? De dåliga låtarna som spelas på Ikano.
Vill du gifta dig? Ja
Vill du ha barn? Oooo ja!!

FAVORIT

Rum i lägenheten: Alla, älskar vår lägenhet! Men väljer nog köket då!
Typ av musik? Sextio-sjuttio tals musik plus lite som spelas idag, om det är riktigt bra!
Månad? Maj

DE SENASTE 48 TIMMARNA

Gråtit? Nej
Köpt någonting? Mat
Varit sjuk? Nej
Sagt "jag älskar dig? Ja
Velat säga till några att du älskar dem? Ja...mina vänner säger jag det nog inte så ofta till som jag skulle vilja!
Träffat nån ny person? Ja, kunder.
Saknat någon? Ja
Kramat någon? Jajemän
Kysst någon? Ja

SENASTE

Låt du hörde: Nu spelas "Within you without you" skriven av George i Beatles.
Film du såg: Halvtittade på "En geishas memoarer"
Drink du köpte: Länge sen...men det kanske var en Cosmopolitan
Mat du åt: Panpizza till lunch
Gången du åt en 7-Eleven korv: Har jag aldrig ätit.
Människa du slog: Haha, det var nog syrran när vi var mindre.
Stora bussresesan? Kanske från Göteborg till Linköping.
Långa telefonsamtal: Är 20 minuter långt? Mamma i så fall. Men jag, Harre och Karre hade en hel del långa telefonsamtal på högstadiet.
Dusch: För några timmar sedan i Simhallen.



Idag har jag faktiskt gjort något på min lediga dag. Tog faktiskt tag i sportväskan och cyklade till Simhallen! Simmade längder i en timma och nu är jag helt slut i armar och ben. Men jag känner mig duktig! Ska önska mig ett årskort där i julklapp så kanske jag tar mig dit lite oftare, hehe. Det värsta var att jag såg min gamla SO-lärare från högstadiet där. Hon är även idrottslärare så hon hade några elever där. Jösses vad läskigt det var att se Jane...Inte för att hon var dålig, men hon var inte direkt bra heller.

I helgen sov jag och David över hos mina föräldrar. Hela familjen var där. Båda systrarna, deras respektive och systersonen! Han stod i centrum såklart. Världens sötaste lilla människa! När vi kom dit kom han springande mot mig och gav mig en bamsekram! Ingen blyghet där inte! Fatta att moster Stina smälte! Vi åt kräftor, spelade spel och bara hade det trevligt. Riktigt roligt!

Högskoleprovet är nästa lördag. Jag har fått låna en bok av Elise som heter "Den kompletta guiden till Högskoleprovet" som jag ska plugga på. Har bara tittat igenom mattedelen än så länge och fattar fan ingenting...Helvete! Men det går nog bra...

Jag och sambon är besatta av Greys Anatomy. Vi har bara ett avsnitt kvar på säsong 2, sen ska vi hugga in på säsong 3! Så gött! Så bra serie! Serier jag följer på Tv nuförtiden är: "Sjukhuset", "Färjan", "Desperate Housewives", "Sing a long", "Hål i väggen" och "Stor i Japan". "Idol" har jag tröttnat på...Inga roliga deltagare.

Läste ut "Svart som natten" på bara några dagar. Riktigt bra och spännande bok! Nu läser jag "Dödens mästarinna" som är riktigt spännande den med, men den tar lite längre tid att läsa. Speciellt med tanke på att jag måste slänga ett öga på högskoleprovsboken ibland också.



Veckans serie: "Greys Anatomy"








Kommentarer
Postat av: Sarah

Vart är det du ska göra provet? Jag är kallad till LIU i C-huset sal U14.



Och vad menar dom med att ha mobilen "avstängd och ej åtkomlig under provet"? Vart jag än har den kan jag ju komma åt den. Ska jag låsa in den i ett bankfack och kasta bort nyckeln eller?



PS: Jag börjar bli nervös.....

2008-10-15 @ 14:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback