Besatt

Fredagen den 19 september 2008

Vampyrboken är utläst. Alltid lika jobbigt när man slår i igen boken och inser att innan nästa bok kommer ut så kommer man ha glömt en massa detaljer! När jag hade läst ut de förra vampyrböckerna så kunde jag inte börja läsa någon ny bok på flera veckor. Den här gången blir nog något liknande...inga böcker har påverkat mig på det viset förutom Stephenie Meyers.

Men minnet ska fräschas upp lite den 21:a november. Då kommer den första boken ut som film! På det datumet skulle egentligen Harry Potter-filmen ha premiär, men den blev försenad och då fick "Twilight" det datumet istället! Vet ni vem som spelar vampyren? Han som spelar Cedric i Harry Potter! Han som också tävlar för Hogwarts i de där tävlingarna i "Den flammande bägaren". Han kommer bli perfekt som vampyr!



För att det inte skulle kännas lika sorgligt att överge vampyrtemat helt så tänkte jag att nästa bok ska bli "Låt den rätte komma in", som även den handlar om vampyrer. Fast nu är det barn inblandade också. Jag vet inte riktigt handlingen, men den boken kommer också som film snart, i början av oktober tror jag.

Den 10:e november ska jag och älsklingen gå på Henrik Schyfferts show "The 90s - ett försvarstal" i Konsert och kongress. Det blir nog jädrigt roligt faktiskt, har hört mycket bra om den showen! Och nittiotalet minns ju till och med jag! Lite i alla fall, hehe.

Igår tvättade jag. Fy vad dåligt humör jag var på mot slutet. Förut har jag tyckt att det har varit lite småroligt. När jag bodde hemma tvättade jag aldrig så nu tyckte jag det var lite kul att lära sig nått nytt. Men igår var det inte roligt längre. Baaaaara tråkigt. Kånkande och passa tider och kläder som inte vill torka och...baaaara tråkigt. Och vad är grejen med strumpor som saknas? Varenda gång så får jag bara inte ihop jämna par! Vart fan tar dom vägen?



Veckans bloopers: Seinfeld



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback