Vampyrer is the shit

Tisdagen den 16 september 2008

Jobb och jobb och jobb. Först jobbade jag fem dagar i raken, ledig en dag sen blev det fem dagar till med jobb. Jag är i och för sig  väldigt glad över att få tider men det var rätt skönt att vara ledig idag ändå! Jag har faktiskt inte bara varit hemma och latat mig heller!

Först gick jag till Bokmedia. Dom har ju flyttat från sin källarlokal till en betydligt större och fräschare! Så snyggt det var där! Riktigt, riktigt fint! Svarta, grått och rött gick färgerna i. Me like!

Sedan gick jag till Lucullus och lämnade ett litet paket som vi ska skicka till Luleå. Davids fyraåriga brorsdotter var nämligen riktigt duktig hos tandläkaren. De var tvungna att borra och frågade hennes pappa om han ville att de skulle ge henne någon slags juice så hon blev lite snurrig och inte skulle känna så mycket. Det tyckte pappan lät lite suspekt att ge en fyraåring så han sa nej, men tog för givet att de skulle bedöva henne på något annat sätt. Men icke. De började borra utan någon bedövning alls! Jag har själv aldrig varit med om hål i tänderna eller något, men min sambo berättade att det är en fruktansvärd smärta att borra utan bedövning! Hon hade varit helt förkrossad, och dessutom måste hon åka till tandläkaren igen om två månader. Hade hon inte tandläkarskräck förut så har hennes okänsliga tandläkare verkligen gett henne det nu. Sådant där kan ju fan sitta i resten av livet! Skräcken alltså. Så nu skickar vi en Hello Kitty- pusselbok och en Hello Kitty- penna (hon älskar Hello Kitty) till henne samt två bilder på oss tillsammans med henne när vi var däruppe för några veckor sedan.

Efter det gick jag till en tygaffär för att skaffa tyger till vår dörr som vi ska "stänga igen" lite snyggt. Dessutom hittade jag ett fint blått linnetyg som ska bli sovrumsgardiner. Mamma och pappa kommer hit imorgon och mäter och så. Det blir nämligen mamma som får sy åt oss, hehe.

Efter det gick jag hem, åt lunch, läste och började putsa bokhyllornas glasdörrar och alla speglar. Sedan gick jag och slängde alla glasflaskor, postade ett brev till Radiotjänst, köpte cider på Systemet och bokade en tvättid till på torsdag. Sedan har jag läst lite till, duschat och nu sitter jag här. Ulrika ringde nyss och meddelade att jag behöver jobba imorgon, Britt är nämligen sjuk. Ska ta och stryka Bokhandeltröjan ikväll...och titta på "Sixties" som ska handla om Beatles!

Vad läser jag då? VAMPYRBOKEN! Min plan om att läsa allt som jag inte har läst i min bokhylla i bokstavsordning raserade nu när den kom ut. Dessutom råkade jag köpa fyra andra böcker som jag är riktigt sugen på. Om vampyrboken är lika bra som de två första? Ja! Ibland är den så rolig så man skrattar högt, ibland är den så romantisk så ens ögon blir som hjärtan och ibland är den så spännande så man glömmer tid och rum! Blir dock irriterad på att hon måste ägna en massa tid åt varulven när hon har en vampyr som är tokkär i henne. Men hon börjar nog inse det nu...jaja.

På fredag kommer antagligen Karre hit! Tjohoo! Om det inte visar sig att jag ska jobba någon åttakväll men det tror jag inte. Det ska bli redigt kul att träffa dej igen, gumman!

Har en liten fråga till Sarah och Maria om inte vi skulle ta och ses någon kväll? Skulle vara kul!



Veckans TV-program: "Stor i Japan" med superroliga Jens och Sebastian





Se första avsnittet på
http://www.tv6.se/storijapan . 33 minuter och 27 sekunder in i programmet börjar det riktigt roliga. Jag skrattade så jag grät...men så är det precis min humor dom håller på med!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej gumman.

Jag kände nästan på mig att du skulle få jobba idag, när jag hörde att Britt va sjuk och inte kunde jobba....Skönt att du fick va ledig igår iaf.

Sarah gick och snörvla igår på jobbet så det är nåt shit som går...Bara hoppas att man inte åker på det igen....

Ja, mitt svar är ja! Det skulle va jätteskoj :)

Nu måste jag ta tag i min dag, har hundra saker att göra idag...haha har ju inte packat upp allt sen resan, som sagt första lediga dagen sen vi kom hem.. puuh

Vi ses & hörs!! Puss

2008-09-17 @ 10:40:50
Postat av: Sarah

HEH! Håller med dig, vampyer is verkligen the shit! Avsnittet av Supernatural som jag just har pausat handlar om vampyrer. =o)



När min bror var liten och han skulle till tandläkaren så ville han inte ligga ner i stolen. Liten kille på 5 år som inte vill sitta still; inte helt ovanligt.

Men tandläkaren, som var finlandsvensk och det är det enda jag minns av henne, tvingade ner Martin i stolen och tvångshöll honom där. Mamma var skogstokig efteråt!

Och det har väl suttit kvar, fast brorsan har återhämtat sig skapligt, även om han inte är ett stort fan av tandis. Men vem är det?





Jag träffas gärna!! Vore toppen skoj att ses utanför jobbet. För där är det är ju sååå kul... Men jag ska bra bli frisk från min förkylning först. =o)



PUSS (på distans) OCH KRAM!

2008-09-17 @ 13:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback