Bubben

Tisdagen den 23 september 2008

Förra veckan jobbade min älskade sambo 78 timmar! Typiskt att jag skulle vara ledig typ hela den veckan...Nu är han ledig onsdag till söndag och självklart jobbar jag då, haha! I alla fall tre av dom dagarna. Men det var trevligt i söndags när vi äntligen fick träffas, för då var han ledig. Då åkte vi till Berg och tittade på katter tillsammans med min svärmor och svåger. Vi ville nämligen köpa en katt till dom i inflyttningspresent. Att ungarna var söta! Vissa vinglade fram och deras huvuden såg på tok för stora ut för den lilla kroppen, hihi. Den som var leveransklar (fast han var knappt åtta veckor gammal) fick följa med oss hem. Bubben kallas han...för det är troligen en han.

Det jobbiga är att nu har jag och David blivit toksugna på att skaffa katt! Vad fan har hänt med mig? Jag som aldrig varit en stor djurvän och alltid sagt att jag aldrig ska skaffa något djur. Men nu sitter vi och diskuterar bra kattnamn (mitt förslag är Ringo :P) och föreställer oss en liten kattunge som hälsar en välkommen hem. I jul så kommer vi vara kattvakter åt Bubben så då kommer vi väl bli ännu mer sugna. Men först ska jag höra hur det är med allergin i min familj. Dom är allergiska mot allt möjligt och det är ju inte så roligt om mina nära & kära aldrig kan komma och hälsa på på grund av katten. Och så föredrar jag ju barn framför katt men David går inte på den...hehe. Barn är ju ingen allergisk mot! Bara att en del inte tål dom men mina barn kommer vara som små änglar så det blir inga problem, haha!

Dom som vi köpte katten av hade två boaormar med. När jag hörde det fick jag jäääävligt bråttom ut med katten i famnen.



Veckans komiker: Kristoffer Appelquist




Östgötska




Dissar särskivning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback