Flickan som kallades Den

Tisdagen den 9 september 2008

Vi har en kvinna hos oss på Bokhandeln som arbetstränar. Hon ska vara kvar hos oss i två och en halv vecka till. Hon är ganska lost vad gäller butiksarbete faktiskt. Hon är väl trevlig och så men...det där med kassan och kundkontakten och så...

Hon har gjort en del missar, men idag ledde till att Lotta fick säga åt henne att inte jobba i kassan mer! Det lät hårt när hon sa det till henne, men jag tycker ändå det var rätt beslut. Vi pratade om det sen, Lotta och jag, och som hon sa då så kan vi liksom inte vara snälla mot henne och låta henne vara i kassan när det går ut över våra kunder, som vi gärna vill ska återkomma. Funkar det inte så funkar det inte. Så nu ska inte vi stå bredvid henne och hålla koll på hur hon gör i kassan, utan nu ska hon stå bredvid oss och lära sig. Hon kanske får återvända till kassajobb senare, det får vi väl se.

Annars händer det inte så jättemycket på jobbet, men det är kul nu på hösten när det kommer en massa nyheter och så. Idag kom det en himla massa pussel också, som Sarah och jag högg in på. Att man blir sugen att lägga ett! Måste skaffa en pusselmatta också, så det inte behöver ligga framme hela tiden.

Många böcker vill man ha också. Har blivit sugen på Philippa Gregorys serie. Den första, "Den andra systern Boleyn", ska ju bli film nu och så...Ska i alla fall skaffa de två första i serien och så får vi se om jag fastnar. Dessutom kommer ju en tredje vampyrbok snart, "Ljudet av ditt hjärta". De två första blev jag ju helt tagen av, även om det är "barnböcker", hehe.

Känns skönt den här månaden för jag har jobbat rätt många helger. Något varje helg tror jag faktiskt! Det betyder pengar.



I helgen som gick sov jag ute på landet hos mina föräldrar för första gången sedan jag flyttade hemifrån. Anledningen var min älskade systerson! Han är något av det härligaste som finns. När han skulle lägga sig på kvällen så satt hans mamma och pratade om vad som skulle hända dagen därpå.
"Imorgon kan du leka hur mycket som helst med mormor och morfar."
Då tog han ut nappen och fyllde i:
"Och Dis"
Dis betyder Stina! Fatta att man blir varm i själen när han tänker på en sådär.
Fast dagen därpå hette jag inte Dis längre...då hette jag "den". Det gjorde hans morfar med. Han har nämligen lärt sig gå i trappan och så ville han att några skulle följa med honom. "Den och den" sa han och pekade på mig och pappa. Då var det bara att hänga med! Hihi!

Imorgon är jag ledig! Har jobbat fem dagar på raken nu så det känns gött. Och kan ni tänka er, jag och David har lyckats tajma in så han också är ledig imorgon! Det händer inte ofta att vi är lediga samtidigt! Sovmorgon ska det bli! Sedan blir det nog besök hos hans mor och bror som precis har flyttat. Och så ska vi åka och titta på tyg. Vi ska nämligen sätta för en dörr, som aldrig används, med något snyggt tyg. Så blir dörrkarmen som en tavelram liksom.

Vill bara säga att "Love actually" kan jag bara inte få nog av. Jag hyrde den häromdagen och den är ju bara för bra! Jag tror jag är inne i någon slags Hugh Grant- period just nu. Han är riktigt rolig emallanåt.



Veckans klipp: "Love actually"


Hugh Grant shakar loss





Det fantastiska uppträdandet. Trummisen är så söt så man bara smälter!



Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, älskar oxå love actually! Den är bara för bra!! Saknar dej gums! Du får höra av dig nästa gång du har ledig dag/kväll så vi kan hitta på nåt. Bara träffas skulle va skoj! Puss!

2008-09-10 @ 17:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback