Göttar mig i Lejonkungen

Torsdagen den 4 september 2008

Fatta att det är september redan. Förra året började IKEA julskylta i början av oktober. Om dom gör det i år igen så är det bara en månad kvar! Det är helt sinnessjukt vad åren går fort!

Jag har varit ledig i två dagar i sträck. Igår gjorde jag inte mycket. Läste i "Snabba Cash", gick på stan, tittade på Idol och åt chips...Idag har jag däremot varit lite duktigare för idag har jag tvättat. David hjälpte mig visserligen fram till halv ett, sedan gick han till jobbet. Sedan har jag varit på jakt på stan efter någon bra film att se ikväll, men jag hittade ingen. Ska ge "Dukes of Hazzard" en chans istället, den går på sexan. Någon som har sett den?

Vi har framkallat kort med. Vi fick hem nästan hela orden idag, förutom tre lite större kort som vi ska rama in (bilder på våra söta syskonbarn). Det är alltid roligare att ha kort i handen och bläddra i dem än att sitta och titta på kort på datorn. Gammaldags kanske, men sådan är jag.

I helgen kommer syster med familj hit från Västervik. Jag ska "hem" till landet efter jobbet på lördag och eventuellt sova över till söndag. Första gången jag sover där sedan jag flyttade hemifrån! Det ska bli härligt att bli väckt av systersonen. Bara det att han tydligen har blivit fasligt morgonpigg, så han lär väl dra upp mig runt kl. 6.00-7.00 någonting. Men men, han är så söt så det gör ingenting! Hihi!

Min sambo är så söt! Han har 'andas' på sin att-göra lista imorgon. Hihi! Han ska hjälpa sin mamma att flytta så det lär bli mycket att göra i helgen.

I "Veckans..." kommer det bli klipp från Lejonkungen, en underbar film. Det klippet med Timons hula hula- dans...någon som vet hur man kan hitta den sången som ringsignal?? En kund hade den som ringsignal en gång och jag blev helt till mig. "Åh, den bara måste jag också ha som ringsignal, på min nya mobil och allt!" Men det blir väl att man får spela in den från klippet och så...Jaja, om ni vet något så får ni gärna berätta!!



Veckans klipp: Lejonkungen


Timons hula hula - dans





Vem är grisen?





Timon & Pumba lär ut Hakuna Matata





Simba och Nala träffas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback