Lov med plugg på schemat

Onsdagen den 8 april 2009

Yeyyy påsklov! Så tänkte jag i alla fall igår, tills vi fick en himla massa uppgifter till på tisdag! Så det blir ändå en massa pluggande över lovet, men jag ska unna mig sovmorgnar, det är en sak som är säkert!
 
I helgen har jag lekt med systersonen som var på besök med sin mamma hos mina föräldrar. Lika härligt varje gång att höra hans diskussioner!

I söndags gick jag, David, hans mor, två av hans bröder och den ena broderns flickvän på bio för att se "Män som hatar kvinnor". Man fick ju typ blunda halva filmen för det var en hel del riktigt vidriga scener. De är i och för sig ännu vidrigare i boken, men att se det är ju bara så äckligt. Men det var en svinbra film som man bara ska se!

Måndagen och tisdagen har jag ägnat åt skolan. Hämtat ut min godkända tenta bl.a, samt somnat under en föreläsning...hehe. Ni skulle också somna om ni hörde om alla celler i mag- och tarmkanalen. Det är säkert svinintressant, men den läraren gör det till det monotonaste och tråkigaste ni kan tänka er!

Idag har jag faktiskt suttit ett tag på bibblan och varit duktig. Ska kolla upp hur det är öppet imorgon, för jag tänkte plugga lite då med. Självdisciplinen är mycket bättre om jag tar mig ut ur lägenheten.

Annars är det True Blood som gäller! Har bara två avsnitt kvar på första säsongen! Shit vilken spännande serie! Det värsta blir väntan över sommaren på säsong två...och nu kan man ju inte ens ladda ner så det blir ett antal trippar till mamma och pappa eftersom vi inte har den kanalen!

Nu har jag inhandlat en massa godis så vi är beredda ifall det kommer ett gäng påskkärringar. Om inte så har vi en himla massa att gnaga på i påsk, och det är ju aldrig fel!

Påsken ja, den ska firas ute på landet för min del. Storasyrran kommer från Göteborg med sin man på påskafton och stannar till annandan, så då ser jag till att komma ut till landet. Min David jobbar lördag, åker till Katrineholm över söndagen men kommer hem till oss på landet söndagkväll. Det blir antagligen lite grillning, så det blir najs!! Ska försöka slappna av och inte tänka på skolstressen! Tänkte även träffa Karin som är hemma, och kanske tvillingarna, vore riktigt kul!

Nu ska jag försöka få tag på vaccinationsmottagningen och boka tid för vaccination mot Hepatit B. Som sjuksköterskestudent får man en sådan vaccination gratis, bra va?!



Veckans vill-ha: En box med de sju första böckerna i serien om Sookie Stackhouse
Bokserien som "True Blood" är baserad på! 404 kronor på Bokus! Ge mej!


Sookie Stackhouse Boxed Set

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback