The sun is shining!

Onsdagen den 15 april 2009

Nu har det varit påsk och långledigt.

På fredagen åkte vi ut till mina föräldrar tillsammans med Davids lillebror och deras mamma. Grabbarna bytte däck på vår och min svärmors bil (jag kollade faktiskt hur de bytte första däcket, för att veta hur jag ska göra om jag får punka, men sen satte jag mig i solen istället med svärmor och mamma). Vi åt grillad korv och hade det riktigt trevligt.

Sedan åkte vi hem och lillebrorsan gjorde oss sällskap på middag på kvällen. Riktigt god entrecôte blev det och så spelade vi lite Sequense medan "Så ska det låta" rullade i bakgrunden.

I lördags jobbade David. Själv blev jag hämtad av pappa på förmiddagen och så åkte vi ut till landet. Det tog ungefär två sekunder sedan låg jag och solade. Och det är väl ungefär så hela påskhelgen har sett ut. En himla massa solande.

Jag och pappa hann precis måla klart äggen när min äldsta syrra och hennes make kom från Göteborg. Det blev såklart påskmat och en massa pratande. Sedan bestämde sig pappa och min svåger att ta bort poolens vinterrustning. Så alla presenningar togs bort, stenarna som höll presenningarna på plats fraktades bort och en gigantisk luftkudde som har legat i poolen fick tas bort och tömmas på luft. Medan de slet i värmen satt vi andra i så lite kläder som möjligt (jag var smart nog att ha med mig en bikini) och solade. Vi fick färg allihop på en gång. SÅ UNDERBART! På kvällen blev det god mat och rödvin...

I söndags blev det ungefär samma visa igen: En himla massa solande. Dagen förgylldes dock av att en kompis till syrran kom och hälsade på oss med sin ettåriga son. Så jädrans söt! Framåt kvällen blev det ännu bättre då David kom ut till landet efter att ha firat lite påsk hos sin mormor och morfar.

Solen har verkligen varit helt underbar! Det har ju verkligen varit sommar i början av april. Så härligt!

I måndags fick jag ta tag i pluggandet så medan David var på grillpremiär med sin far och sina bröder så jag satt jag framför datorn och läste på matspjälkningen och mag- och tarmkanalens anatomi. Intressant, men det är verkligen ett ämne man kan läsa hur mycket som helst om. Sedan blev det såklart "Färjan" som belöning, det är en förjävla bra serie!

I tisdags började skolan igen. Kändes rätt bra ändå, tycker ju faktiskt väldigt bra om att plugga!

Idag har jag varit schemafri men har ändå varit i skolans bibliotek och pluggat. Nu är det cirkulationssystemet som gäller. Varje gång jag pluggar så hisnas jag över hur smart kroppen är byggd. Idag var det hjärtats tur att imponera!

Sen cyklade jag till Davids tatuerare. Egentligen är ju Davids tatuering klar men hans kropp hade stött bort lite av den röda färgen i tatueringen, och lite av det svarta med, så han fick gå tillbaka och få den ifylld. Nu ska det nog inte behövas mer ifyllning. Men det är tydligen rätt vanligt med sådan slags bortstötning, speciellt med röd färg som kroppen har svårare för. Här nedan ser ni alla fall resulatet. Riktigt jävla snyggt, eller hur??
 


Nu har jag nyss kommit in efter en lässtund på balkongen. Får i och för sig sitta med filt runt mig, eftersom vi inte har sol där på eftermiddagar och kvällar, men det är ändå riktigt najs! Riktigt bra bok med: Karin Alvtegens "Skuld". Och ritkigt fin balkong som vi har pyntat med en matta av svart konstgräs och nu står stolar och bord på plats med, även om nya saker ska inhandlas. Blomlådor, blomkrukor och ett nytt bord, sen är det komplett!

Har ett sommarschema på G på Bokhandeln. Yeeeyy! Ska hämta den på söndag! Tjohoo!

Ikväll får vi långväga besök, ändå från Luleå. Jepp, Davids storebror kommer hit och stannar till på söndag. Egentligen kommer han hit på grund av arbete, men eftersom hans familj bor här så passar han på att stanna lite längre. Ska blir riktigt roligt, speciellt på lördag då vi antagligen drar iväg och fiskar strömming! Älskart!

Dubbelavsnitt av "Desperate Housewives" och sedan "Lost" igår. Det blev en himla massa TV! Men o så bra TV! Ja, jag har faktiskt gått från att vara totalt förvirrad till att riktigt tycka om "Lost"! Äntligen. Men det skedde inte förrän igår.



Veckans saga: Susan Boyle
Det är inte ofta jag blir tårögd men nu blev jag faktiskt det. Följ bara länken!




Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja, den där tatueringen är skitgrym! Brorsan har ju också gjort en på överarmen, men den var så rörig (många motiv) att jag inte riktigt fick en uppfattning om den. Men den där är läcker!





Det är något speciellt med läsning på balkongen. Det är mer avslappnande på något sett. Ute, fast ändå inne. Skitpraktiskt!



Vi ses!



Puss!

2009-04-16 @ 10:19:32
Postat av: Karin

Tatueringen blev ju skitsnygg! :D



Du verkar haft en skön påsk! Önskar jag hann sola lite mer oxå...men tiden bara rinner iväg så ja får aldrig tid. ^^



Saknar dej gumman! Måste ses snart!

Puss o Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback