Läsning är underbart

Måndagen den 24 augusti 2009

Nu har jag läst ut "Fyrmästarens dotter" av Ann Rosman. Det var en riktig bladvändare! Jag kunde bara inte sluta, fastän Henrik Dorsins ståuppshow började på TV. Älskar böcker som verkligen är spännande från början till slut, och som på ett sätt fortsätter även efter att man har läst ut boken för att man inte kan sluta tänka på den. Nu har det visserligen bara gått någon kvart sedan jag läste ut den, men det känns som att jag kommer gå och tänka på den ett bra tag faktiskt. Och framför allt längta efter fortsättningen!



Nu ska jag börja läsa "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafón. Jag har hört att den ska vara hur bra som helst, så förväntningarna är kanske lite väl höga, men det blir i alla fall spännande att se hur den är!

Det är verkligen skönt med lov, måste jag säga, för jösses vad tid jag kan ägna åt mina älskade böcker!

Idag har jag äntligen bokat tid hos frisören, så på fredag ska det klippas och färgas inför skolstarten. Det är verkligen på tiden för så slitet som mitt hår är nu gör att man skäms!

Jag längtar till onsdag och torsdag för då är David också ledig. Vi ska göra nyttiga grejer som att storhandla och tvätta men förhoppningsvis kan vi även åka ut till mamma och pappa och sola och bada, och självklart ska vi titta på Dexter om kvällarna!!



Veckans låt: "Human" - The Killers
Inte direkt ny låt, men när jag var på möhippa för min storasyster i början av året så var den rätt ny och varje gång jag hör den här låten kan jag inte sluta tänka på den där möhippedagen! Nu har jag haft en period när jag bara inte kan sluta lyssna på den!



Kommentarer
Postat av: Maria

Visst va den bra!! :)

Vad ska du hugga in på härnäst? Eller blir det plugg?

Har ni kunnat varit ute nåt i det fina vädret?(visserligen öser det ner nu :P men de andra dagarna har det ju vart fint)

Ta hand om dig! KRAMAR


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback