Festligt

Söndagen den 23 augusti 2009

För några veckor sedan pratade jag med en av mina många chefer om schemat. Det stod nämligen inget namn på vissa tider och ibland betyder det att det är jag som ska jobba då, ibland inte. Därför frågade jag henne om vem det var som skulle jobba då, bara för att klargöra. Hon frågade om det var lugnt att jag tog dom tiderna och det tackade jag självklart ja till. Så vi bestämde att vecka 35 ska jag jobba tisdag till fredag.

I fredags hade dom ändrat på schemat och dessutom skrivit att någon Niklas ska jobba dom tiderna som hon sa att jag skulle jobba. Han är ersättare efter Britt som har gått i pension. Återigen gick jag till min kära chef för att fråga om jag fortfarande skulle jobba vecka 35 eller om denne Niklas hade tagit över dom tiderna nu.

Det visade sig helt enkelt att hon helt glömt bort att hon hade lovat mig dom tiderna. Hon trodde visst att det var vecka 34 vi hade pratat om eller något...jag vet inte, hon är lite virrig. Kändes i alla fall riktigt surt att bli lovad något men att dom lovar någon annan samma sak så att dom inte kan hålla löftet till mig.

Så det visade sig helt plötsligt att igår var min sista arbetsdag för den här sommaren. Lite sorgligt men jag får passa på att ha en skön sommarlovsvecka i veckan som kommer och ladda inför skolstarten.

I torsdags åkte jag ut till mamma och pappa och solade och badade heeeela dagen. Något jag har längtat efter hur länge som helst och jösses vad skönt det var! Jag fick allt lite färg med, så det var gött! Poolvattnet var rätt kallt, typ 22 grader, vilket inte lät så kallt nu men jag var ändå i typ 3 sekunder, haha. Men det var riktigt gött att torka i solen!

Igår gick jag på partaj hos Maria. Riktigt roligt var det!! Det blev en del jobbsnack, såklart, men även en hel del diskussioner om Twilight och studenter. Härligt! Tack Maria för all god dricka! Och tack Sarah för att du botade min hicka! Ni är riktigt roligt sällskap! Någon gång ska jag bjuda er hem till mig!

Det blev ingen utgång för min del eftersom min andra hälft låg hemma och mådde lite uschligt, stackaren! Jag får som moderskänslor då liksom, vill bara ta hand om honom! Haha, han tycker nog jag är jättejobbig ;P Närå.

Ikväll blir det lite "partaj" igen men på pensionärsnivå, kan man säga. Jobbet ska nämligen avtacka Britt. Vi ska gå ut och äta sedan vet jag inte om det händer något mer efteråt, det återstår att se. David är också ute med jobbet idag på personalresa. Dom får aldrig veta vart de ska åka så jag väntar på sms eftersom jag är så himla nyfiken!



Jag har läst ut "Före stormen" av Judith Lennox. Början gick lite segt men jag tror det mest beror på att jag pluggade till min omtenta samtidigt så jag fick inte så mycket tid till att hänge mig åt skönlitterära böcker direkt. Efter tentan kom jag dock igång ordentligt och då insåg jag hur bra boken var! Varenda gång när jag läser på Judith Lennox böckers baksida så tror jag att dom avslöjar hela boken och att det kommer bli hur segt som helst att läsa boken nu när jag vet vad som ska hända. Men varenda gång blir jag lurad för det som står på baksidan händer typ i första kapitlet, sedan ger hela resten av boken en mängd överraskningar. Älskart!




Jag och David gick på bio förra söndagen och såg "Year One" med Jack Black. Den var ritkigt, riktigt rolig! Jag fnissade så mycket så att jag inte kunde sluta! Och Jack Blacks sidekick i filmen, Michael Cera, blev en ny favorit för jisses vad rolig den människan var!



Någon diskare (tror jag att det var) på Davids jobb har förstått att vi älskar Dexter så när han var i Thailand nyligen köpte han hem säsong tre på dvd åt oss!!! Hur schysst får man bli? Så nu har vi börjat med säsong tre och är såklart heeeeelt tagna!

Visste ni förresten att jag redan har gjort min önskelista för födelsedag/julafton? Jepps! Problemet är bara att i takt med att nya böcker har kommit in på jobbet så har min önskelista bara fyllts på mer och mer. Så det blir mest böcker på listan i år igen!



Veckans filmklipp: Min favoritscen i "About a boy"
Hugh Grant, säger jag bara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback