Snabba puckar

Torsdagen den 13 augusti 2009

I måndags var det en märklig dag. Jag cyklade till jobbet som vanligt men under dagen började det spöregna och åska. Min underbara prins överraskade mig någon timme innan jag slutade jobbet med att komma med regnkläder så jag skulle slippa bli genomblöt när jag cyklade hem. Hur omtänksam får man bli?

I alla fall så kom han tillbaka efter någon halvtimme och hade varit inne på Expert och tittat på en TV. Vi har pratat ett tag om att skaffa en ny TV. Vi har tittat runt lite grann men aldrig riktigt hittat "den rätta". I alla fall beslöt David sig för att stanna kvar på Ikano tills jag slutade så kunde vi se på TV:n han hade hittat tillsammans.

Tror ni inte att det slutade med att vi köpte den?! TV:n är jättebra och Expert har riktigt bra priser! Så även om det var riktigt snabba puckar så ångrar vi oss inte för fem öre. Nu står den där och bara är helt perfekt! Hihi!

I tisdags fyllde min systerson tre år. Fattar inte att tiden kan gå så fort. Jag ringde på eftermiddagen men när min syster frågade om han ville prata med mig så höll han för öronen, hahaha. Jag var ju inte så smart som ringde precis när han åt tårta i och för sig, hehe. Han är för go!

Igår kom min andra syster med sin man och hälsade på. Det är bara andra gången de besöker vår lägenhet. De bor ju i Göteborg så det blir inte så ofta vi ses, och när det väl blir så blir det ju oftast att vi ses hos mamma och pappa. Det var i alla fall jättetrevligt att ta en fika med dom!!

Idag har dagen fått innehålla plugg mest hela tiden. Imorgon är det nämligen dags för den där omtalade omtentan. Men nu går det bara inte in mer. Jag ska ta en repetition ikväll också, sen får det vara. Det går som det går! Det känns som jag har helt okej koll på det mesta i alla fall. Bättre koll än förra gången i alla fall, och det är ju ett bra tecken. Men jag vågar inte säga någonting förrän jag har fått resultatet.

När jag satt på bibblan så blev det helt plötsligt hur mörkt som helst ute, fast klockan bara var 14.00. Sedan började det spöregna och dåna av åska. Det var lite otäckt, inte åskan utan just att det blev så mörkt. Men nu börjar det spricka upp igen.

Åh vad jag ska läsa mina skönlitterära böcker efter den här tentan! Jag har ju trots allt 65 olästa böcker...hehe.

Håll nu tummarna för mig imorgon 8.00-12.00! Det är då det gäller!



Veckans låt: "Dancing the whole way home" med Miss Li



Kommentarer
Postat av: Sarah

kramp-håller tummarna

Lycka till!

Postat av: Maria

Jag håller mina tummar lika hårt som fröken ovanför!!!

Ses snart!!

PUSS

2009-08-14 @ 10:50:14
URL: http://majjabajja.blogg.se/
Postat av: Karin

Åååååh!!! Hur gick tentan tror du??? Kändes det bra???? Puss puss puss

2009-08-14 @ 23:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback