Jag lär mig!

Måndagen den 16 februari 2009

Eftersom det var mer än en månad sedan jag jobbade i Bokhandeln så har jag inte märkt av att bokrean närmar sig...tills för några dagar sedan. Då insåg jag att det är ju jättesnart! Och jag som har haft inköpslistan klar sedan flera månader fick värsta bokabstinensen på en gång! Nu har jag samlat ihop en massa reakataloger och drömt lite. På nätet har jag redan beställt typ sju böcker eller nått. Men sedan ska det inhandlas en himla massa den 24:e. Jag funderar på att gå på natten. Gjorde det några gånger på högstadiet. Det är himla mysigt faktiskt! Men frågan är om plugghjärnan orkar. Häromnatten drömde jag till och med om rean, men tyvärr var det en besvikelse för det fanns inga bra böcker! Nightmare!

Visste ni att ända in på åttiotalet trodde man att spädbarn inte kunde känna smärta? Så man utförde en himla massa ingrepp utan något som helst smärtstillande! Och nu inser man att det man då trodde var vetenskap bara var blaj, och för det har ett stort antal spädbarn fått lida. Och tänk om det är en massa vi tror att vi vet nu, men som egentligen är falskt?

Jag hade faktiskt glömt bort att man lär sig en himla massa av att gå i skolan! Det tänkte jag inte på i grundskolan och i gymnasiet. Och visst har jag lärt mig en himla massa sedan studenten också, men jag hade glömt bort att man verkligen lär sig något varenda eviga dag i skolan! Man kanske värderar det högre nu, dels för att man är lite äldre och "klokare" (hihi) och dels för att nu läser man något som man verkligen är intresserad av och motiverad till!

I lördags tog jag och David en lång och mysig promenad runt Stångån. Vi var inte dom enda kan jag ju säga, för vädret inbjöd verkligen till promenadande! Solen sken och jag fick årets första vårkänslor (ÄLSKAR ATT KÄNNA VÅRKÄNSLOR!). Det var en riktigt bra start på alla hjärtans dag, och bättre blev det. Väl hemma åt vi sen lunch, tittade på Oz, jag pratade med systersonen på telefon (han visade Rory-filmen för mig via telefon...fattade inte så mycket men sött var det) och sedan begav vi oss till restaurangen De Klomp för kvällsmiddag. Det är en nyöppnad restaurang med holländskt tema. Det var trevligt. God mat och allting. Dock för det rätt stojigt och stimmigt eftersom deras "huvudattraktion" är baren med all deras öl. Och vi önskade lite bättre service. Mat och dryck fick man liksom gå till baren för att beställa. Men allt som allt var det ett trevligt besök, vi hade ju varandra! Jag åt lamm, love it!

Mina föräldrar är på Malta till på onsdag och vi hade lovat att åka ut till landet och titta till huset. När vi står utanför ytterdörren för att låsa upp hör vi något pipa. När vi har öppnat dörren inser vi att det är brandlarmet! Åtminstone jag hann bli riktigt uppstressad, men det visade sig att det var batteriet som var slut...ingen brand. Lättnad! Jag passade på att lägga in ett av tre band bestående av bröllopsfilm i datorn. Jag filmade ju alla tal och en annan kille använde min kamera med att filma vigseln så det blev tre timmars film allt som allt. En timme är inlagt i datorn nu i alla fall, resten tar jag i helgen.

Min stackars älskling har gått och blivit sjuk. Lungorna smärtar, han hostar och idag kändes han febrig. Men han gick och jobbade ändå, får se hur han mår när han kommer hem inatt.

På fredag kommer Harre till Linköping! Hon bjöd med mig att gå på konsert med henne och hennes familj. Ett tributeband som spelar Pink Floyd- låtar. Jag har inte så stor erfarenhet av Pink Floyd, eller snarare inte så bra erfarenhet. Men pappa älskar dom, och han och jag har ju nästan identisk musiksmak så det är möjligt att jag får en bättre uppfattning på fredag! Ska i alla fall bli underbart att träffa Harre!!!

Nä nu ska jag gå och lägga mig för imorgon bitti ska jag ta Campusbussen till Norrköping för att gå på föreläsning där! Efter det blir det tillbaks till Linköping för kommunikationsövning, vilket innebär att vi sitter i en grupp, blir filmade, utför lite problembearbetning och sedan ska vi få se filmen och ser då hur vi agerar i en grupp. Hemskt! Att se och höra sig själv alltså!



Veckans filmklipp: Down to the river to pray - The King's Singers
Detta klipp är dels bra för att de gör en riktigt vacker tolkning av denna fina sång, jag säger bara falsettstämman! Men dels så måste ni se hur han längst till höger (från oss sett) ser ut när han sjunger "Down" ca två minuter in i sången. Mr Bean-varning. Jag och David kan inte sluta skratta (vi är hemska, jag vet).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback