And I ain't seen the sunshine since I don't know when

Måndagen den 23 februari 2009

I fredags fick jag träffa Harre. Vi har inte träffats sen jul så det var riktigt roligt. Hon, jag och hennes föräldrar och bror gick på en konsert med P Floyd. Ett tributeband från Dalarna som spelar Pink Floyd- låtar. Det var bra, jag trodde att jag skulle ha svårare för att det var så mycket instrumentalt än vad jag hade. Men jag tror att P Floyd är bättre än Pink Floyd i min smak, faktiskt.

I april ska jag se ännu ett tributeband. Men då är det ett tributeband från Liverpool som heter Mersey Beat som kommer. Ja, då blir det Beatleslåtar av hela slanten. Jag ska gå med pappa. Han och jag lär sitta och skråla hela kvällen. Det ska verkligen bli hur kul som helst!

I lördags begav jag mig till landet och möttes av min systerson som med huvudet på sned hälsade med frasen "Leka bilar?". Sedan blev det att leka med bilar hela helgen! Men vi gjorde mer än så. Det allra mysigaste var när han skulle sova middag. Han och jag bäddade ner oss i hans säng och så läste vi tre sagor. Han låg riktigt tyst och lugnt och andades så gulligt medan han lyssnade på mig. Ibland låg han och tittade på mig istället för på boken, hihi. Efter att de tre småböckerna var utlästa sa jag godnatt och efter några sekunder hade han somnat. Gudars vad mysigt det var!

Han var väldigt kramig den här gången. Jag vet inte hur många gosiga kramar jag fick. Och dessutom fick jag ihop en himla massa steg på min stegräknare den här helgen. Undrar hur många steg han får ihop en vanlig dag! Mycket mer än vad jag får, det är en sak som är säkert!

Igår var det dock raka vägen hem till min älskade! Känns alltid lika konstigt att vara ifrån varandra en hel natt. David kunde nämligen inte följa med ut på landet eftersom han jobbade. Men vi hade en riktigt mysig söndagskväll med bajsmat (hamburgare från Stångebro Gatukök) och Oz- tittande. Jag beordar er att kolla upp den serien!!

Imorgon är det jag som går upp klockan sju och beger mig ut på Bokrea! Har gjort en inköpslista, och har insett att det är allra bäst och billigast på Bokmedia och Bohandeln. Inte alls partisk där inte. Så gött att utöka bokhyllans innehåll!! Älskar rean! Dock blir det tyvärr inte mycket läsande nu när man pluggar. Men om två veckor har jag tenta och om den känns bra så ska jag belöna mig själv med att läsa vad jag vill! Och i sommar blir det nog en himla massa läsande för att ta igen allt jag inte kan läsa när jag pluggar.

Frågan är om tentan kommer kännas bra...det ryktas att det inte är jätteovanligt att man kuggar på den här kursens tenta när man ska göra det första gången. Och alla säger att "det är inte hela världen för det finns alltid chans att göra omtenta". Men även om jag inte vill så skulle jag känna mig så misslyckad om det första jag gör är att kugga. Jaja, jag får förbereda mig så bra jag kan, sen går det som det går.

By the way. I nästa kurs kommer jag att få se en avliden människa, en obduktion på video och så kommer jag få dissekera någonting...antagligen ett hjärta eller lunga eller något sådant. Dessutom kommer jag lära mig hur man bädda sängar på sjukhus, hur man förflyttar och matar patienter och hur man ska sköta sin handhygien. Och mycket mera.



Veckans cover: "Folsom Prison Blues" med Everlast
En version av Johnny Cashs låt. Jag och David tänker på Oz när vi hör den här.



Kommentarer
Postat av: Maria

Hej tjejen.

Nejdå, inte alls partisk :P Heheh...

Du kan ju gå dit vid 00:00 inatt istället...(näee, fy fasen för o ge sig ut inatt...)

Själv är jag sådär peppad på rean..kan va för att jag vart med om årets mest kaotiska dag idag, dagen innan....

Men blir nog bra när man kommer dit imorgon vid 12-hugget =)

Låter himla intressant det där du håller på o läser om i skolan...=) Berätta gärna mer...!

Ta hand om dig. Kramar

2009-02-23 @ 22:11:37
Postat av: Maria

Du är utmanad på min blogg =)

KramKram

2009-02-25 @ 13:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback