Yayy storhandling!

Söndagen den 1 februari 2009

Plugget börjar komma igång på allvar nu. Mer och mer uppgifter, arbeten och så får man ju inte glömma tentan i mars! Jag trodde inte det skulle vara så himla mycket på samma gång, men eftersom det var så länge sen jag pluggade så tycker jag det är rätt roligt faktiskt! Än så länge *Peppar, peppar, ta i trä!*

Utöver plugget så ordnade faddrarna en finsittning i fredags på Nationernas Hus. Vi var riktigt finklädda och blev bjudna på god mat och en himla massa gyckel och skålar. Förutom att det var bordsplacering, så man hamnade inte med dom man egentligen ville sitta med, så var det rätt kul. Synd bara att läkargycklet inte kom! Dom är ju bäst!

Igår gick jag, David och min svärmor på stan. David köpte en riktigt fin kavaj, skjorta och slips som han ska ha på min systers bröllop på lördag. Riktigt, riktigt fin! Så snygg pojkvän jag har! Måste bara få säga det! Dessutom var jag inne på Bokmedia och hälsade på chefen...klargjorde att dom kan ringa mej om dom behöver mej, hehe. I övrigt köpte vi en växt till köket, en dvd med Tomas Järvheden och en halkmatta till badkaret (pensionärsvarning jag vet men både jag och David har druttat omkull och det är så jääävla otäckt och smärtsamt ska ni veta!)

Efter vår shoppingrunda var det meningen att vi skulle åka ut till mina föräldrar och bland annat prova min klänning till bröllopet, men mamma kände sig sjuk så vi fick en hemmakväll istället. Inte helt fel det heller! Vi fick den oslagbara idén att ha Tacokväll och bestämde att vi lika gärna kunde ta bilen till Maxi och göra en riktig storhandling. Så så blev det!

Vi hör till dom få som tycker det här med storhandling är rätt kul! Om man är motiverad alltså. Göra listor, jämföra priser så man får det allra billigaste och nu har vi dessutom ett Ica-kort! Gudars vad gamla vi är...En rejäl handling blir det och det är så skönt att ha frysen påfylld!

Efteråt stötte jag på Maria som också skulle ta en vända på Maxi. Kul att träffa dej tjejen! Men jag tycker verkligen synd om er som bara har en dator på jobbet. Fy fan, det måste verkligen suga!! Tur att det inte kommer vara så under rean *Peppar, peppar, ta i trä!*.

I alla fall så blev det Tacos igår kväll, tillsammans med både "Oz" och Tomas Järvhedens dvd "Seriöst roligt" som verkligen var suverän.

Idag hade vi tänkt åka till Davids mamma men den utflykten blev också inställd för hon var bortbjuden. Så det blev hemmadag idag med, men vi har haft en hel del i görningen. Jag har pluggat lite medans David har rensat ur en massa garderober, skåp och lådor (Du är BÄST!). Sen duschade jag i typ två timmar (inte riktigt men...) medan David tog all disk (jag har inte förmågan att ta snabbduschar!) och sen har vi sett "Oz", hihi. Ikväll blir det fläskkarré med pommes *Mums!* och "Oz" (vad trodde ni?) plus "Nip/Tuck", för det har ni väl inte missat att det har börjat igen??

Med andra ord har jag haft en latdag medan Dawwa har varit hur duktig som helst! Bästa sambon!

Ja jag har inte så mycket mer intressant att tillägga, men nu blev det i alla fall en uppdatering, Maria!! Hihihi!



Veckans film: "Basketball Diaries"
Under det här klippet börjar till och med jag nästan gråta. Moderns knarkande son kommer för att tigga pengar. Don't do drugs!



Kommentarer
Postat av: Sarah

Det är nog en av dom absolut roligaste sakerna med att bo själv (eller att ha eget hushåll) att åka och storhandla! Bara det där att man får välja SJÄLV vad det är man ska äta, och när. Tycker det är kanon! Haha, och jag kan ju vara extra självisk. =o)



Ja, det där Maria... Hon är på en jämt om uppdateringar... HAHA! Fast hade hon inte varit det så hade man väl aldrig uppdaterat! =o)



Vad kul att det är kul! Synd att man inte kör nollningen och sittningar genom hela terminerna... Det skulle liva upp det framåt småtimmarna.



Massa puss och kram!

2009-02-03 @ 10:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback