Schlagerfreak

Tisdagen den 3 februari 2009

Ooo så flummigt allt i skolan känns nu. Fattar inte mycket men det ger sig väl. Onsdagar är föreläsningsdagar, så imorgon kan jag i alla fall ta det rätt lugnt. Bara sitta och lyssna. Annars är det gruppmöten och arbeten. Men jag trivs väldigt bra med människorna i alla fall!

Går runt med stegmätare för att jag ska skaffa mig mera motion i ett förbättringsarbete som jag håller på mig. Igår motionerade jag ingenting, mätte bara en vanlig dag, och fick ihop typ 5000 steg (liiiiite). Idag gick jag och David typ en tjugominuterspromenad och bara efter den hade jag gått fler steg än på hela dagen igår! Så nu är jag uppe i nästan 12000 steg! Där ser man!

Är toknervös inför bröllopet på lördag. Talet kommer ju inte bli långt men ändå...att prata inför typ 50 pers som man inte känner. Hemskt! Och så ska jag filma under middagen med. Alla talen ska jag filma, David får filma när jag och syrran pratar.

Kan ni fatta att Melodifestivalen drar igång på lördag! Japp, nu drar cirkusen igång och jag älskart! Är verkligen ett melodifestivalsfreak. Har inte alltid varit sådan faktiskt, det växer sig liksom större med åren. Men jag tycker verkligen om att vara en riktigt helyllesvensk som blir helt till sig och laddar upp med chips, popcorn och tidning där låtarnas turodning finns i sex lördagar på raken! Jag ska nog bli en såndär schlagernörd som kan varenda text som spelats i Melodifestivalen genom åren! Japp, dags o börja plugga på en gång!



Veckans komiker: Thomas Järvheden
Hans fina CP-låt, fast här blandar han in lite andra artister i slutet.




Kommentarer
Postat av: Maria

Sådär ja, om man tjatar lite så kommer blogginläggen igång ;) hihi!!! Hejjahejja Stina!!

Aah, melodifestivalen kan va lite mysig och titta på men jag kan inte påstå att jag är ett superstort fan men måste titta när Måns ska sjunga dreglar :P

Lycka till på bröllopet och ha det så skoj! Lägg gärna upp nån bild sen så jag får se hur fin du är i klänningen!! =)

Kram Maria

2009-02-04 @ 08:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback