Bokenkät

Måndagen den 26 januari 2009

Sedan Sarah nämnde Bokhora.se så kan jag inte låta bli att kolla in sidan varenda dag! Och nu tar jag steget längre och fyller i en av deras enkäter.

Senaste bokköp: Hmm, det pinsamma är att det senaste köpet bestod av två böcker jag redan hade. Allt för att det ska se bättre ut i bokhyllan! *Nörd*. Så det var "Om jag kunde drömma" och "När jag hör din röst" av Stephenie Meyer. I kartonnage så att alla tre är i kartonnage nu!


Senaste bibblolånen:
Oj det var tusen år sen. Antagligen på gymnasiet någon gång, till något tråkigt arbete.


Senaste utlästa boken:
"Silverfisken" av Sofia Rapp Johansson


Favorittidning:
"Kors & Tvärs", blir besatt av korsord väldigt lätt. Annars skvallertidningar. Inte så litterärt.


Plats där jag helst läser:
I vår läsfåtölj vid fönstret!


Så sorterar jag min bokhylla:
Pocket för sig, resten för sig. Strikt alfabetsordning! Önskar jag hade många fler böcker. Då kunde jag ha genrer för sig också! Eller i färgordning som Johanna Ö på bokhora.se har gjort. Så coolt!


En bok som jag minns att jag läste när jag var liten:
Älskade "Tvillingarna på Sweet valley high", "Vitnos" och "Kitty". Sen kom "Harry Potter" in i mitt liv.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Skulle tro att det är "Narnia"- böckerna. Fick dom på mellanstadiet någon gång. Det riktigt, riktigt pinsamma är att jag fortfarande inte har läst dom! *Skäms*. Men det kommer nog det med.


Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår:
Stephenie Meyers nya, annars ska jag nog koncentrera mig på att läsa allt oläst i hyllan! Inte köpa en massa nytt...förutom på rean förstås!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag vet! Den sidan är totalt beroendeframkallande för oss "bokhoror".

Och jag har också fyllt i den enkäten... Hihi!



Så himla skönt att du har det kul med nollningen och det! Maria och jag kommer få leva studentliv via dig eftersom vi inte kommer till skott med att utbilda oss själva. HAHA! Vad elakt det lät...



Massa puss och kram!!

2009-01-26 @ 13:42:43
Postat av: Maria

Jag har nog aldrig varit ínne på den sidan...

eller joo när jag tänker efter så har jag nog hängt över axlen på Sarah när hon surfat runt på den sidan...men hejj namnet är lite "läskigt" hihi ;)

Fast vi har blivit aningen skadade på det där jobbet...haha nördvarning jajjemen ;)

Ooh Sarah har helt rätt, tur att det är ordning på dig iaf och tar tag i ditt liv medans vi andra är aningen långsammare med det :P

Pussen

2009-01-26 @ 19:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback