IRL

Onsdagen den 14 januari 2009

Idag har jag städat hela lägenheten så nu sitter jag och väntar på att golven ska torka så jag kan börja röra på mig. I måndags var jag dessutom lite duktig och städade två garderober. Så nu rasar det inte ut en massa grejer när man öppnar dörrarna. Rätt skönt!

Jag längtar till fredag, då händer två underbara händelser! Det ena är att jag ska få träffa Karre. Känns som vi har mycket att skvallra och tjattra om så det ska bli hur härligt som helst. Den andra händelsen berättar jag om i helgen.

Jag har börjat läsa i "Stäppens krigare" av Conn Iggulden. En roman om Djingis Khan. Jag har bara läst fyra kapitel men jag fastnade lika hårt i den här boken som jag gjorde i hans serie om kejsar Caesar! Älskar att fastna i böcker! Det är en så härlig känsla. Det jobbiga är att jag har fastnat i en korsordstidning också. Så jag har mycket att stå i nu...hehe.

Jag har beställt sex stycken plagg från H&M. Ville egentligen ha sju men en blus var slut i min storlek. Ska kika på fredag om den finns ute i butiken istället. Så nu väntar jag med spänning till i slutet av januari då mina kläder kommer! Förutom en keps som inte kommer förrän i mars!

Det var ju roligt att Björn Gustafsson gjorde "comeback" på Guldbaggegalan häromkvällen. Även om han inte gjorde så mycket...men Abba-medleyt var ju klockrent. Jag har kollat klart på "Sex and the city - säsong 1" som jag fick i juklapp nu. Så nu har jag börjat se på Davids julklapp, "Oz". En serie om fångar i ett amerikanskt fängelse...dom lever ett hårt liv kan man säga! Dessutom såg jag julklappen jag gav till pappa, en dokumentär om när Cirque du Soleil gjorde ett samarbete med Beatles och använde bara Beatles-låtar i deras show. Svinbra dokumentär, även om jag höll på att börja gråta ett antal gånger pga John och George är döda. Men så är det alltid när jag får syn på Beatles. Sorgligt att dom inte är mer än röster nu. Men vilka röster sen!!!!

Imorgon ska jag kanske ge mig ut till Tornby och kika in på Skopunkten. Måste ju ha skor till bröllopet, och alla småbutiker har verkligen inte sådana slags skor jag vill ha. Men Skopunkten har ju lite mer så det ska undersökas! Och så ska jag ta en sväng till Ljusglimten. Nu när adventsljusstakarna har tagits bort så har det blivit så mörkt! Behöver fönsterlampor.

Vi har två hyllor i bokhyllan som består av dvd-filmer men det börjar bli fullt nu...Vilket innebär att vi måste göra plats på en tredje hylla snart för fler filmer. Frågan är vad man kan ta bort...böcker får absolut inte tas bort! Ska sitta och grunna på det nu...



Veckans Björn Gustafsson -klipp: Wow-Jocke spelar WOW
Eliiiiiiiiiiiiiit




Kommentarer
Postat av: Maria

Vad är det för andra underbara händelse som händer på fre?? Maria är supdernyfiken!!

Hahah kommer sitta hela fredagskvällen och vänta på att du ska uppdatera din blogg och avslöja vad det är ;) hhihi!!

kram på dig tjejen

2009-01-14 @ 22:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback