Det gör inget om jag dör, för nu vet jag vad mina läppar är till för!

Torsdagen den 8 januari 2009

Nyårsafton var riktigt trevlig! Fick träffa Sandebo-maffian, det vill säga Davids barndomsvänner, vilket var väldigt roligt! Festen hölls i en riktigt mysig vindsvåning i T1 där tre killar bor i kollektiv. Trevligt!

Vad har jag gjort annars? Inte jobbat så mycket så jag har tagit det rätt lugnt. David har också varit långledig så vi har njutit av varandras sällskap i många dagar nu! Underbart!

Vi har bland annat varit hos hans bror med sambo och haft spelkväll. "Risk" var spelet, första gången för mig. I sex och en halv timma satt vi och spelade. Till slut fick vi ge upp när klockan närmade sig 2.00. Vi utsåg Alex, broderns flickvän, till vinnare. Men det var riktigt roligt! Det spelet ska vi införskaffa!

I söndags var Davids arbetskamrater här på en TV-spelskväll. Det blev Wii och Buzz. Riktigt trevligt! En liten sexveckor gammal bebis var med också! Gudars så söt och liten!

Vi har gått Novemberljusen...äntligen! Hihi! Dagen innan de skulle släcka ner det gav vi oss ut. Bättre sent än aldrig. Jag och David har aldrig gått på promenad tillsammans förut, faktiskt! Inte riktigt vår grej. Men nu fick vi verkligen mersmak för det var utmysigt! Och det var verkligen fint med allt ljus!

Jag har lagt ett av mina Wagij-pussel. Har även köpt en pusselmatta, ett mycket bra köp! Blev klar med pusslet idag, så nu har jag bara ett kvar att lägga, hehe. Det är verkligen beroendeframkallande med pussel.

Jag har läst ut "Fladdermusmannen" av Jo Nesbö...äntligen! Det har verkligen tagit tid. Inte för den var dålig, för det var den verkligen inte! Men emellanåt har jag fastnat i att lösa korsord eller som nu, pussel, istället för att läsa. Men som sagt, en riktigt bra bok som jag rekommenderar till deckarnördar. Och även om man vill läsa böcker som man lär sig lite av på köpet. Den här boken utspelade sig i Australien och man lärde sig en himla massa om aboriginer bland annat. Jag har beställt hans andra bok på nätet...så det blir läsa av.

Nu läser jag "Silverfisken". Världens otäckaste och äckligaste bok. En sann berättelse om en flicka som sexutnyttjades av sin far under hela sin uppväxt. Hon skriver det på ett lyriskt sätt, väldigt rakt på sak, så man blir riktigt jävla illamående när man läser det. Men jag har gett mig fan att ta mig igenom boken. Det är ju inte hälften så jobbigt för mig att läsa om det än vad det är för dom som verkligen lever i den där mardrömmen. Så jag ska försöka klara det.

Jag kan inte sluta tänka på "Tusenbröder". Vi har sett alla tre säsonger nu, och jösses vilken bra serie! Helt suverän! Man blir så jäkla engagerad när man ser den. Man bara vill skrika åt dom vad dom ska göra...och inte göra. Se den, lova mig det!

Jag har bestämt mig att jag bara inte får beställa kläder från H&M-katalogen för hur många tusen som helst...det brukar kunna dra iväg när det gäller mig. Vi får se vad det slutar på. Dessutom har jag hittat en superfin bikini i La Redoutes katalog. Suck för kataloger alltså...

Jag sover på tok för länge om morgnarna. 10-11 ungefär. Man blir så jäkla seg resten av dagen, men usch vad jobbigt det är att ta sig upp ur sängen tidigare än så...



Veckans trallåt: "If I were a boy" med Beyonce
Vi skrålar som fan här (hittade inget klipp med själva videon)




Kommentarer
Postat av: Maria

Hej tjejen.

Kul o få en liten uppdatering på vad du sysslar med

om dagarna då vi inte längre kan uppdatera varandra

på jobbet längre...du är saknad!

Och novemberljus är hur mysigt som helst att gå, speciellt hjärtat på trädet där de spelar musik där vid brandstationen eller de stora glaskronorna i träden längs med stångån.

Ta hand om dig tjejen!

Kramar

2009-01-08 @ 19:22:00
Postat av: Karin

Åh, va mysigt det lät med novemberljus. :)



Kanske man borde ta o se "Tusenbröder" då? Är det den serien med Ola Rapace? Hmm...



Åh, har du kollat i HM-katalogen än? Det fannas massa fina kläder nu!! Vill ha ^^



Puss puss, saknar dej! Måste ses snart!! (Spela Wii?? :P hihi)



Ps. Risk är faktiskt ett jätteskoj spel! Det finns till datorn oxå ;) Ds.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback