Gladaste nyheten!!

Torsdag den 23 juli 2009

Vi börjar med det allra viktigaste! När jag kom hem från jobbet ikväll ringde jag min storasyster. Vi pratade lite om Norge och allt möjligt innan hon berättar att jag ska få ännu ett syskonbarn! Hon ska bli tvåbarnsmamma och min lille systerson ska bli storebror. Jag var helt säker på att jag hörde fel först men det är alltså sant! Så nu är det någon som ser fram emot mars 2010 kan jag säga! Jag har varit helt yr sedan dess och skjuter upp delar av pluggandet till imorgon, kan inte tänka på något än det lilla pyret i min systers mage! GRATTIS FRIDA!



Jag och David har sett en himla massa filmer på sistone.

"Philadelphia" med Tom Hanks och Denzel Washington (två av mina absoluta favoritskådespelare) handlar om en man (Tom Hanks) som har AIDS och som helt plötsligt får sparken. Han är helt säker på att han blir kickad på grund av sin sjukdom och stämmer sina chefer, med hjälp av sin advokat (Denzel Washington). En riktigt, riktigt bra film! Väldigt tankeväckande, sorglig och fin.



"Yes man" med Jim Carrey som huvudskådespelare handlar om en man som, sedan seperationen från sin flickvän, inte hittar någon gnista i något han gör. Han avböjer att träffa med sina vänner och stannar hemma och ser på film i sin ensamhet kväll efter kväll. En dag bestämmer han sig för att svara Ja på alla frågor han får, vilket leder till en mängd oanade händelser. Här är Jim Carrey i sitt esse. En skådespelare som han ska inte göra allvarliga roller, han ska vara så störd och rolig som han är i den här filmen. Absolut sevärd, jag kunde inte sluta fnissa!



Sen såg vi "Norrmalmstorg" som handlar om Norrmalmstorgsdramat på 70-talet då fyra bankanställda hölls som gisslan under flera dygn. Det var under den här situationen uttrycket Stockholmssyndromet myntades för första gången eftersom gisslan sympatiserade med sina kidnappare och till och med försvarade dem. En riktigt intressant film med riktigt bra skådespelare som Torkel Petersson, Shanti Roney och Tuva Novotny! Några av mina absoluta svenska skådespelarfavoriter!



Sist men inte minst såg vi "Seven Pounds" med Will Smith. Mannen som Will spelar har beslutat sig för att hjälpa goda människor, och en kvinna han hjälper kan han inte motstå att falla för. Samtidigt har han ett förflutet som fortfarande gnager i bakhuvudet på honom. Det här var en rätt invecklad film men när man väl förstod hur allt hängde ihop så blev i alla fall jag riktigt tagen. Otroligt smart och berörande film!



Så där har ni lite filmtips för alla fyra var riktigt sevärda!!

Annars har jag jobbat. Igår var det döden i grytan. Hade absolut ingenting att göra. Men idag har det varit desto mera kunder vilket har gjort att dagen har flutit på snabbt! Nu är jag ledig i tre dagar...om inte extrajobbaren fortsätter vara sjuk, då kanske jag åker på att hoppa in något. Vi får se.

På lördag ska jag i alla fall till Västervik med föräldrarna och vara barnvakt åt Plutten! Det ska bli riktigt roligt!



Veckans filmklipp: Från "Yes Man"
Jim Carreys karaktär ska rädda en man från att ta livet av sig. Lite osynkat klipp, men roligt ändå! Fnissade rejält åt att han ska ta sig tid till att stämma gitarren först...



Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja, Grattis till din syster, men grattis till dig också!!



Den s.k "Glada nyheten" är att jag blivit antagen till den utbildning jag sökt! Jag är väl lite i valet och kvalet sådär nu vad jag tycker om det. En del av mig är superexalterad, medans den mest dominanta delen av mig sitter och tänker på alla de saker som kommer att bli komplicerade. Som t.ex det faktum att jag måste skaffa webkamera och såna grejer. Roligt men rörigt, så att säga.

Och så vet jag ju inte hur det kommer att fungera med att jobba samtidigt, med dom tider som vi har.

Aja, det får jag ta när det kommer!

Men så ligger det till. =o)



Ha en bra helg!!



Massa kram!

Postat av: Karin

Ååååh va underbart!!! Grattis till Frida!!! :D (Och grattis till dig som får ytterligare ett systerbarn ;) hihi...toppen jue!!) :P



Snart är ja hemma o då blir det ytterligare en film....HP!!! WOHO!!! Jag hoppas du har tid o ses då o se den!!! :P (Så att du inte pluggar 24/7 nu ;) hihi)



Saknar dej!!

PUSSAR O KRAMAR!!!



2009-07-27 @ 19:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback