Vem är Lars Kepler?

Torsdagen den 30 juli 2009
Åh vad gött det ska bli med en ledig dag imorgon. Då ska jag och David köpa två dvd-hyllor! Jepp, just nu har vi dvd-filmerna i bokhyllan men antalet böcker verkar bara öka och öka (hur kan det komma sig?), liksom dvd-filmerna, så nu ska vi göra lite plats helt enkelt! Dessutom ska vi åka och besöka Davids farmor som vi inte har träffat på jag vet inte hur länge! Det ska bli härligt. Kvällen ska avslutas med kantarellsoppa till förrätt och nått nötkött till huvudrätt! Japp, ska det mysas så ska det mysas. Som pricken över i har vi inhandlat "Dexter säsong 2" nu så nu lär vi ha att göra ett tag framåt!

Jag har köpt ett halsband som jag har velat ha ett bra tag. Jag har nämligen gått och suktat efter ett långt halsband, och i min nya favoritsmyckesaffär "Lotta Design" hittade jag det perfekta. Jag hittade en lång fin kedja i silver och så fick man tre hängen för två. Det blev ett hjärta och två "kulor" eller vad man ska kalla det. Önskar jag kunde ta kort på det, men vårt minneskort är ju lite fucked up. Men när det är fixat ska jag lägga upp det på bild här. Påminn mig.

Idag och igår har det varit lite mer folk på Ikano så då har tiden gått rätt fort faktiskt. Hoppas bara det kommer folk i helgen. Finns inget tråkigare att stå rastlös när man jobbar helg...tiden kan bara inte gå långsammare än då. Som tur är jobbar Maria i helgen också!

Jag har läst ut "Kackerlackorna" av Jo Nesbo (eller Nesbö. Vet aldrig hur jag ska skriva efternamnet utan det där förbenade strecket). Jag tyckte nog att den tidigare "Fladdermusmannen" var lite bättre. Det var lite för mycket stiltje i "Kackerlackorna". Men mot slutet hände naturligtvis en hel del, och då blir man ju förundrad över att författaren lyckas lura en så man tror att helt fel snubbe är mördaren. Jaja, jag har nog lite större förhoppningar på de resterande böckerna i Jos serie om Harry Hole i alla fall.

Men nu känner jag att jag behöver en liten deckarpaus. Deckare i all ära men efter tag känns det som om alla handlingar smälter samman och att alla böcker blir likadana på nått sätt. Så nu blir det roman så det bara skriker om det: "Före stormen" av Judith Lennox.

Är dessutom grymt sugen på "Hypnotisören" som alla säger är så oooootroligt bra. Några gissningar på vem författaren Lars Kepler egentligen är? Jag gissade på Martin Melin, möjligen i samarbete med sin sambo Camilla Läckberg, men jag börjar lämna det spåret lite...Jaja, vem vet.

Vakten viskade till mig igår att han hoppades på dålig väder, bara för att få folk till Ikano. Och idag fick han ju som vi ville. Men att cykla i regn är banne mig inget roligt. Dock så går det lite smidigare nu när jag har en grym regnjacka!



Veckans låt: "Will you be there" - Michael Jackson
Kom ihåg att den var med i slutet av "Rädda Willy" och att jag var helt fast i den låten då!
Goosebumps!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback