Jag ska hinna med 66 böcker i sommar...

Måndagen den 8 juni 2009

Ojojoj, här behöver det uppdateras. Och ingen bra ursäkt har jag heller, för avsaknaden av blogginlägg! Kan bara be om ursäkt...

Megatentan är gjord och nu inväntas bara resultatet. Jag är lite kluven. Dels är jag stolt över min insats och anser mig själv ha gjort mitt bästa. Samtidigt är jag orolig över hur strängt de rättar och jag är väldigt osäker på om min insats räckte för godkänt. Jag förbereder mig på omtenta i mitten av augusti i alla fall. Men resultatet kommer i slutet av veckan så då får vi se!

Annars är det sommarlov! Första veckan har jag tillbringat ute på landet hos mamma och pappa. Min sambo har varit på Sweden Rock Festival så jag tyckte det kändes meningslöst att sitta i lägenheten och uggla. Dessutom var ju mina systrar och min söte syterson på besök så då kunde jag umgås med dem.

Så förra veckan bestod av en himla massa lek. Mest med bilar, men vi har lekt lite kurragömma, vi har brottats, vi har sett på film, vi har läst böcker och en himla massa annat bus. Vi "vuxna" har spelat en del spel, bland annat "Bet your brain" som var väldigt roligt, tycker jag!

Innan David åkte iväg till Norje, som det heter, hann vi med lite poolbad ute på landet. 22 grader varmt. Jävligt jobbigt att komma i, men gudars vad skönt det blev efter ett tag! Efter det har inte vädret riktigt varit tillförlitligt så det blev bara bad i måndags.

Förra helgen och nu i lördags har jag jobbat ute på Bokhandeln! Riktigt roligt faktiskt, att vara tillbaka, och roligast har ju varit att ha fått träffa Sarah och Maria!! I lördags kom dessutom lille Jack på besök och fick se vart moster jobbar! Hihi! Cheferna har gjort om i affären och det har blivit riktigt fint. Lite klurigt att hitta allt bara, men det ger sig nog i sommar!

Har införskaffat säsong 2 och 3 av "Sex and the city" nu. Bokhandeln hade nämligen boxarna med "rätt" omslag så nu matchar de säsong 1 i hyllan! Dom är annars lite kluriga att hitta...på nätet i alla fall. Säsong 3 betalade min underbara sambo åt mig, du är för söt! Tack!

Han kom hem igår i alla fall! Riktigt skönt att få se honom igen, har knappt velat släppa honom sedan han kom hem! Han har haft det riktigt roligt på festivalen, men det har varit fruktansvärt kallt och blött, men band som Twisted Sister och Volbeat och Hammerfall har värmt honom! Jag fick dessutom en present av honom! En Beatleströja! Blev överlycklig! Nu äger jag två Beatleströjor, helt otroligt!! Tack David!!!

Idag har jag gjort en lista över alla böcker i bokhyllan som jag inte har läst, men som jag borde ta tag i i sommar. Insåg dock att det här kommer jag aldrig hinna med på en ynka sommar. Resultatet blev nämligen 66 olästa böcker! Vad fan kommer alla dom ifrån???? Jösses vad jag måste dra ner på mina bokköp ett tag nu...kanske....hehe. Så idag ska jag läsa ut boken jag håller på med, "Bågens mästare" av Conn Iggulden, som för övrigt är riktigt bra!

Jag och David har fått upp lite mer på väggarna nu. Ja jag vet, vi har bott här ett år och vi är inte riktigt klara med allt ännu. Men så är det, allt kan inte göras på en gång. Vi köpte en ny tavla till sovrummet, jättefint blev det, eller vad tycker ni? Dessutom har vi köpt ett överkast till sängen, äntligen! Nu fattas bara lite prydnadskuddar i blått! Japp, jag har planerat allt, hihi! Och så satte vi upp ett par svartlackerade horn som vi har fått av min svärfar. Dom fick sitta över vår läshörna. Riktigt snyggt det med!

        
  
Imorgon kanske det blir jobb, dom ska ringa senare idag. Annars blir det en rätt så slapp vecka, med mycket läsning och Mario Kart. Däremot börjar en viss resstress infinna sig. Om två veckor befinner vi oss nämligen i Italien, och packningen måste börja planeras!! Härligt!

Nä, nu ska jag ta tag i dagen...



Veckans låt: "Garden's tale" - Volbeat



Kommentarer
Postat av: Karin

Du är så duktig med skolan o allt!!



Älskar er lägenhet, skitsnyggt med tavlan o hornen oxå!!! :D



Nu är jag hemma...så när kan vi ses?? ;) hihi

Har läst vampyrboken o när vi ses nästa gång tänkte ja låna nästa...om det är ok?! DEN VA JU SÅÅ BRA!!! Mycket bättre än filmen! ;) hihi (Läste den på typ max 3 dagar när ja väl börjat XD haha)



Saknar dej megamassa iaf så ja hoppas vi kan träffas snart! Hör av dig när du kan!



Puss puss

2009-06-08 @ 22:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback