Tentaresultat

Onsdagen den 17 juni 2009

Jag har fått tentaresultatet och det såg inte så bra ut. Så det blir omtenta i mitten av augusti. Jag var ju rätt förberedd på det eftersom jag kände under tentan att jag skulle ligga på gränsen, men surt är det ju förstås. Bara att ta nya tag!

Igår var det totalt kaos på jobbet. Värsta pallarna med värsta blandningen av böcker från en massa olika förlag med mycket rabatt. Jag hade fem-sex olika inleveranser uppe på samma gång och vi kunde inte märka upp böckerna förrän inleveranserna var godkända. Lotta lyckades dock klura ut priset på några av titlarna, så lite kunde komma ut i butiken, men resten lassades på två vagnar, disken och tillslut på pallen...när vi äntligen började se botten på den (vetandes att en lika stor pall väntade utanför affären). Samtidigt hade vi Björn Hellberg på besök och fler kunder än väntat kom och ville ha signerade böcker. Så det var ju inte så lite kunder att ta hand om heller. Jag var rätt slut när jag kom hem sen. Men det är sådana här kaosdagar jag tycker om mest med Bokhandelsjobbet. Jag ville nästan jobba över, eller åtminstone be om att få jobba idag och ta tag i kaoset jag lämnade kvar åt Fredrik och Britt. Tycker det är svinkul när det är så mycket varor. Och tiden går så fort! Ett plus var att mina chefer höll sig på riktigt bra humör trots stressen!

Innan jobbet igår tog jag och David en riktig shoppingrunda! Inte så planerat men väldigt nödvändigt. Med tanke på att vi bara hinner vara hemma en dag mellan Italien och Norge- resan, och med tanke på att den dagen mest kommer innehålla tvättning, så har vi förberett så mycket vi kan för Norgeresan så att vi kan hinna andas dagen innan vi sätter oss i bilen och åker dit. Så igår köpte vi:

- Varsina vandrarskor (vi kommer ju gå mycket i berg).
- Varsina regnställ (rött till mig, blått till David - inget genustänk där inte)
- Varsina gummistövlar.

Efteråt kände vi oss riktigt Svensson men jösses vad lyckliga vi var. Speciellt regnstället. Både han och jag har i hela våra liv haft för stora regnkläder på grund av att vi alltid har ärvt dom av våra syskon. Så det här blev våra första passande regnkläder, och dessutom kommer vi matcha varandra! Hihi!

Vi förberedde oss även inför den stundande Italienresan. Vi växlade pengar, köpte solskydd, schampoo & balsam och jag blev kär i ett par klackisar som jag bara var tvungen att ha. Vet dock inte om jag får med mig klackeskorna till Italien...



Här är vandrarskorna, gummistövlarna och klackskorna!

Idag har dagen innehållit packning. Jag har lagt ner alla kläder jag ska ha med mig så nu är det skor och hygienartiklar kvar. Handbagaget är påbörjat med böcker och korsordstidningar. Planerar att ha med mig filmkameran också så den har jag laddat och förberett med ett tomt band. Vår vanliga kamera är laddad, liksom min mp3. Så nu är det väl finliret kvar. På lördag åker vi!

Tog en sista runda på jakt efter bolero men det ser väldigt kört ut. Jag får se om jag överlever utan.

Tog även en tur till skolan idag. Jag hämtade ut tentan och kollade bibliotekets öppetider i sommar. Jag lär ju få ägna lite tid i bibblan i sommar, som sagt. Men men, jag blir inte ensam. Över hälften blev underkända så...



Veckans låt: "Losing you" - Dead by April



Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, de va ju typiskt på tentan. Men den tar du i höst!! :D



Fiiina klackisar!! Riktigt fina!

Hade toppen på semestern nu!! Och massa bilder vill ja se efteråt!! :P



Massa pussar o kramar!!

2009-06-19 @ 00:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback