"Ho har fått psoriasis, vettö!"

Onsdagen den 18 mars 2009

Dagen då vi köpte och hämtade vår bil. Ja, nu står det en Citroën C4 i garaget. Galet skön bil att köra. Vi är helt fascinerade av alla funktioner och knappar och bara det att ha AC! Helt otroligt! Hihi!

Galet fint väder att köra bil i med! Jag tror att varenda gång det har dykt upp vårkänslor i mig i den här bloggen så har jag nämnt Ronjas vårskrik. Och det gör jag det här året med. Man får verkligen lust att skrika! Jag bara älskar våren. Blir så lycklig!

Nu när vi har bytt kurs i skolan så har vi även bytt basgrupp at arbeta i. En basgrupp består av åtta personer som arbetar tillsammans. Den nya gruppen jag har hamnat i funkar jättebra, tycker jag. Bara tjejer visserligen, men det är rätt skönt tycker jag!

Men läxorna har inte kommit igång än riktigt. Bara lite. Men än så länge har jag tid över till att läsa alla mina skönlitterära böcker! Gött! Så nu är det "Alltid hos dig" av Maria Ernestam som gäller! Det blir nog det som kvällen får ägnas åt.

Igår började Lost med. Jag blir fascinerad över att jag kan fastna i en serie som jag inte fattar alls och som jag bara blir arg på. Men någonstans är den bra och fängslande och hoppet om att man ska börja fatta snart finns kvar.

Har även sett första avsnittet i "True Blood". Jag tror inte David var så imponerad, men jag tycker riktigt bra om det!! Vampyrer is the shit! Så är det bara. Så vi ska fortsätta se det.

En annan serie vi ser, på SVT Play för vi är lite efter, är "Mia och Klara". Så jävla roliga tjejer! Min favorit är Tabita, hon tatueraren. Hon är så rolig mot sina barn och allt. Men Gulletussan är bra hon med...lite pinsam när hon ska sjunga bara, haha!

Tack vare att jag är med Åhlens klubben så har jag fått ett presentkort på en gratis kryssning mellan Stockholm och Helsingfors! Jag har aldrig varit på en kryssning men jag blev faktiskt lite sugen nu. Gratis är ju gott!

Längtar tills våren har kommit igång ännu mera. Då ska balkongen göras iordning lite mer. Förra sommaren hann vi inte göra så mycket eftersom vi precis hade flyttat in och hade hela övriga lägenheten att fixa till. Men vi ser jättemycket fram emot att äta middagar på balkongen i sommar, och frukostar med! Så vi ska försöka skaffa oss ett bättre bord. Det lilla bordet vi har nu kan vi ha några fina blommor på. Ooo så fint vi ska få det! Älskar balkonger!

Nej nu ska jag skaffa kuvert och frimärke så jag kan skicka ett brev till syrran i Göteborg. Min och min andra systers tal på deras bröllop! Härligt!

Hockeyn pratar vi inte om...........................



Veckans TV-serie: "Mia och Klara"
Tabita skvallrar i telefonen, som vanligt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback