Beatleslåt tillägnad mig och en himla massa lekande!

Söndagen den 29 mars 2009

Fredagen började med ett besök hos frisören. Alltid lika skönt, och snyggt blev det också, om jag får säga det själv. Mörkt, ännu mörkare än förra gången, och lite lugg. Inte "rakt ner"- lugg men "åt sidan"- lugg! Hihi. Blir dock lika irriterad varje gång över att frisören får till det så perfekt och man studerar allt hon gör. Men hur man än gör så får man inte till det lika perfekt när man ska styla håret själv sen. Suck! Men bilden nedan visar hur det var direkt efter frisörbesökt. Nu är det lite lockigare och inte lika blankt, men jag är nöjd ändå!!



Sedan hade jag och David en riktigt mysfredag. Vi åt risotto och kyckling och tittade på bl.a Så ska det låta och Scrubs. Runt 23.30 gav vi oss iväg till L'Orient där hans brors band Oblivious skulle spela. Som jag nämnde i tidigare inlägg så har jag hört dem unplugged och deras demos, men jag har aldrig hört dem live elektriskt så jag var väldigt förväntansfull!!

De drog igång och vilket röj det var! De är riktigt samspelta och de öste på rejält! Grymma låtar! Många nya låtar, varför kommer jag till senare. I alla fall så körde de på och tillslut blev det dags för extranummer. Davids brorsa (sångaren) säger:

"Den här låten är tillägnad en väldigt speciell person här inne: Stina Johansson som ser Oblivious för första gången live elektriskt! En stor applåd för henne!"
Fatta att man blev chockad, och rörd framför allt!
Till råga på allt börjar några fulla människor längst fram skrika: "Stina! Stina! Stina!" Haha!!
Generad och överlycklig blev jag, inte minst när jag hörde vilken låt det var: "I am the Walrus", ursprungligen av THE BEATLES!
Ja det var riktigt stort att få en låt tillägnad sig av Linköpings bästa band: Oblivious!

Tack för en grymt bra spelning!

Jo, det där med att det var många nya låtar...något stort har nämligen hänt. Oblivious har fått skivkontrakt! Så i höst kommer deras första skiva, innehållande en hel del av låtarna som spelades i fredags. Den skivan ska jag köpa, det kan jag lova! Och den 29 maj spelar dem igen, då får ni ta och komma och lyssna på dem! Det kommer ni inte ångra!

Igår åkte jag, David, mamma och pappa till Västervik. Jag körde dit och jag säger bara det, vi har en grym bil! Vi åkte dit först och främst för att min syster har fyllt år, och även för att få träffa min underbara systerson. Syrran fick en tidningsprenumation av föräldrarna och en köksvåg av oss.

Det blev en himla massa lekande, mest med bilar men jag fick även läsa lite för honom, byta blöja på honom och så fick jag några riktigt gosiga kramar! Han är för go den pojken! Och han har en hel del att säga, varje gång man träffar honom så har det hänt en himla massa med hans ordförråd! Riktigt roligt! Och man kan ju inte annat än att smälta när han tar ens hand, tittar in i ens ögon och med den gulligaste rösten frågar: "Tina, leka mej?"

På lördagkvällen när vi kommit hem blev det att titta på "Krigarens hjärta", en film vi hyrde, i totalmörker. För ni släckte väl mellan halv nio och halv tio igår?!! Tycker om sånna där jippon!

Idag har vi dragit runt lite i Tornby och bl.a köpt en matta till balkongen, för som det är nu så blir man så himla skitig när man går ut där. Svart konstgräs blev det, hihi. Vi har även börjat kolla efter ett bord till balkongen men det verkar som om vi är tidigt ute eller nått för det fanns inte alls mycket. Men vi får göra ett nytt försök lite senare.

Nä, nu ska jag läsa lite i min Nesserbok ("Berättelse om Herr Roos"). Superbra bok av en superbra författare!



Veckans låt: "Coming down Cold"
Signaturmelodi till bästa TV-serien "Upp till kamp"!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback