Biten av vampyrer! Tur eller otur?

Torsdagen den 13 mars 2009

Igår och idag har jag haft tenta. Mest igår för idag var det bara lite diskussion och utvärdering. Men igår var det skriftligt och på riktigt! Det kändes rätt bra faktiskt. Sen vet man ju inte om man har tänkt rätt eller inte...det återstår och se om ca två veckor när jag får resultatet. Och så ska man ju inte jämföra för mycket med andra och vad de säger att dom skrev. Det är då man blir osäker. Känslan precis när jag lämnade in tentan var positiv och det är den jag försöker hålla kvar vid.

Det största är ju dock att Vampyrbok nummer fyra: "Så länge vi båda andas" har kommit ut, hamnat i mina händer och öppnats! Det är galet spännande nu alltså. Kan faktiskt inte tänka på annat. Och den kom så lägligt, nu efter en kurs när jag inte har något hemarbete i skolan och så! Nu har jag all tid i världen att läsa! Och det utnyttjas, kan jag säga.

Apropå vampyrer så har jag laddat ner "True Blood" nu. Har hört att den ska vara bra. Någon som sett den? Min älskling är uppe i Luleå den här veckan så jag väntar med att börja se serien tills han har kommit hem. För han har faktiskt lovat att ge vampyrerna en chans, även om det inte ritkigt är hans grej, hehe. Men min syrra älskar "True Blood" och hon är inte alls så vampyrgalen som jag!

Ja han är alltså uppe i Luleå för att hälsa på sin bror med familj. Det är galet tomt i lägenheten, och det blir värre med sömnen när man inte har någon att hålla om om man vaknar mitt i natten. Men saknad kan vara positivt också. Det blir ju galet härligt när han kommer hem!

Hans bror har två små döttrar som är hysteriskt söta! Fyra och ett år gamla. Fyraåringen hade konstaterat att hon inte har någon moster, så då hade hon frågat David om inte jag kunde vara hennes moster. Så han frågade häromdan via telefon om inte jag kunde tänka mig att vara hennes moster. Fatta att man smälter!! Blev överlycklig såklart!!

Apropå söta barn så åkte jag och min familj till Göteborg för att fira min nygifta syster där på hennes 30-årsdag. Mamma och pappa hyrde en minibuss så att vi allihop (mamma, pappa, jag, syrran, hennes sambo och min älskade systerson) skulle få plats i ett fordon på väg dit och hem. Det var underbart att resa med lille systersonen. Galningen sov dock inte någonting, varken till Göteborg eller hem därifrån. Han satt och babblade heeeela tiden, och till slut var han så övertrött att han pratade om riktigt märkliga saker. Jag frågade nämligen min syster till slut vad de satt och pratade om och svaret blev: "Ja nu berättar han visst om ett lejon som jagar en gubbe". Haha, övertrött alltså. Men det var riktigt roligt att lyssna på hans små påhitt.

Imorgon är det sittning på Flamman. Temat är otur. Något förslag på vad man ska "klä ut sig" till? I skrivande stund kom jag på att man kan ju måla små prickar på halsen som att man blivit biten av en vampyr!! Men är det otur eller tur? Haha!!

Och på lördag blir det jobb på Bokhandeln! Hälsade på där i tisdags och genast fick jag jobb nu på lördag och nästa helg. Riktigt kul! Jag insåg att jag verkligen saknar det stället! Speciellt Sarah och Maria, såklart!! Britt också!! Vi får väl se hur det nya kassasystemet kommer att gå för mig, men det blir spännande! Gött att dra på sig bokhandeltröjan igen i alla fall! Faktiskt!



Veckans vill-ha: Citroën C4
Ja, jag och David går i biltankar





Kommentarer
Postat av: Sarah

Hmm, bli biten av en vampyr? Det är nog tur i oturen. Hellre en vampyr än en rabiessmittad hund, eller varulv eller... grannen. =o)



True Blood... Är det inte den serien allas vår egen Alexander Skarsgård är med i? Och när vi ändå är inne på vampyrserier, har du sett "Moonlight"? Tror det bara blev en säsong, och jag följde den inte slaviskt, men det jag såg var bra!



Och vi saknar dig också!! Massor med mycket! Det var som att tappa en familjemedlem. Alltså, på "vår sida" av familjen. =o)



PS: Jag tror också tentan gick bra. =o)



PUSS OCH KRAM!

2009-03-13 @ 11:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback