Varm känsla i maggropen

Måndagen den 16 mars 2009
Kan man få något annat än en varm känsla i magen?

- David har kommit hem från Luleå och jag kunde sova hela natten med tryggheten vid min sida.
- Jag har läst ut den fjärde och sista vampyrboken "Så länge vi båda andas". Sorgen över att det inte kommer fler böcker besegras av kärleken mellan Edward och Bella.
- Vi har blivit bilägare. "Veckans vill ha" i förra inlägget blev vårt tillslut. Till och med till prutat pris! Vi är överlyckliga och bilen hämtas nog på onsdag. Det känns så overkligt!
- Jag såg nyss att matchen mellan Linköping-Skellefteå visas på kanal 9 ikväll. Jag har alltså möjlighet att se när Linköping mosar dom, en gång för alla!
- En ny kurs har börjat och den verkar riktigt bra och lovande!

Ja jag har mycket att glädjas över nu känner jag! Kan inte riktigt få ut glädjen på något annat sätt än att skriva. Vilket har fört tankarna till att fortsätta på min bokidé som jag fick förra året. Den har skjutits upp hela tiden, och nu när jag studerar har jag visserligen inte mycket tid över till att skriva. Men när lusten kryper fram så måste man ju ta tillvara på det med! Det går inte att undvika.

Jag ska antagligen vaccinera mig mot Hepatit B och kanske även Tuberkulos. Det är ju nämligen så att som sjuksköterska så råkar man sticka sig på sprutor lite av och till. Och då vore det ju skönt att vara vaccinerad mot en del så man inte blir smittad. Speciellt en klantig person som jag. Jag behöver nog allt skydd jag kan få, haha! Som sjuksköterskestudent får man dessutom dom två vaccinationerna gratis, så jag ser ingen anledning till att låta bli.

Sittningen i fredags var jättetrevlig och rolig. Jag hade ju hoppats på att läkarnas gyckel skulle komma och underhålla, men icke. Men det var trevligt ändå! Extra roligt att studenter från alla terminer samlas och har roligt. Min gynekologs dotter satt mitt emot mig. Det var lite roligt att göra den upptäckten.

Vinnaren i Melodifestivalen är accepterad. Speciellt om man ska se till vem som har störst chans att få röster av andra länder. Men jag hejade på HEAT, å Davids vägnar. Och så gjorde det lite ont i hjärtat att Molly bara fick två poäng, även om låten inte var bra någonstans.

Har toklyssnat på Mora Träsk ett tag nu. Ja, jag har återupptäckt min barndoms sånger kan man säga. Har dock inte hört alla deras låtar förut så jag fick ett litet fnitteranfall när jag hörde "Hänger öronen på dig ner". Men jag hittade tyvärr inget klipp med den låten.

Ja det var väl allt för nu. HOCKEY 18.30 HÖRNI!!



Veckans klipp: Peter "Family Guy" Griffin och The Proclaimers sjunger




Kommentarer
Postat av: Sarah

Hänger öronen på dig ner, kan du ta dom och vifta med? Kan du knyta en rosett, kan du slå en knut så lätt? Kan du ta dom på axeln såhär, som en käck soldat med gevär.

Hänger öronen på dig ner!



haha, det kanske inte stämmer till 100%, men jag skrev det ur minnet. Mora Träsk är bäst!!



Puss och kram!

2009-03-16 @ 18:04:05
Postat av: Maria

Håller med Sarah!

Mota Träsk är bäst!!!!

Sarah och jag lyssnade på dem när vi bilade till Ullared :) Lite svårt att göra huvud axlar knä och tå rörelserna när man körde men Sarah fick stå för movsen ;)

Puss

2009-03-16 @ 19:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback