En annan har fullt upp

Onsdagen den 20 maj 2009

Jaa, det händer ju inte så mycket men några rader kanske jag kan få ner.

En himla massa tentaplugg blir det. Jag har gjort upp ett dagsschema för vad jag ska plugga fram till tentan och än så länge följer jag det. Det går riktigt bra. Jag är nästan lite stolt över mig själv som går upp tidigt när jag egentligen är schemafri för att gå till bibblan och plugga. Målet är att jag ska känna mej förberedd på tentan. Känna att mer kunde jag faktiskt inte göra, nu får det gå som det går.Och först nu, några få veckor innan terminens slut, börjar jag faktiskt förstå allt det här med celler och transport av ämnen över cellmembranen och allt. Och jag förundras fortfarande över att all kemi som gör att vi är som vi är.

Idag är det min och Davids 2,5-årsdag! Ja, vi firar fortfarande halvår, hihi! Det sla firas mer på fredag. Om vädret tillåter ska vi ha picknick (vår halvårstradition) och på kvällen ska vi gå på bio och se "Änglar och demoner". Ladda lite inför Rom-resan i sommar som vi ska göra med resten av min familj! Ska bli så härligt. Och efter det blir det Norgeresa med Davids familj! Gudars vad gött det ska bli. Och vad jag ska läsa!!!! Jag bara dreglar när jag tänker på alla böcker jag ska sluka i sommar!

Vi fiskade strömming i söndags, jag, David och hans bror och mamma. Vi kom hem med inte mindre än 22 kilo strömming, eller 633 stycken! I hans familj tävlar man om vem som får flest fiskar, och David vann på 182 st! Jag kom på andra plats med 176 st! Det var i alla fall hur härligt som helst att stå och gassa i solen och dra upp firre efter firre!

Vi odlar gräslök och sallad och en massa andra godheter på balkongen nu. Idag var det la premiera på salladen. Köpesallad är egentligen inte så nyttig, innehåller mest vatten. Precis som allt annat är närodlat det allra bästa, och balkongen kallar jag närodlat! Så mer sånt! Riktigt gött!

Annars ser jag mest på TV. "Färjan" på måndagar (fast nu är det ju "Berlinerpopplarna" med), "Desperate Housewives" och "Lost" på tisdagar, "Greys Anatomy" på onsdagar (om David är hemma, och det är han inte ikväll så därför sitter jag och skriver här så jag inte råkar trycka över till femman), "Hjälp, jag är med i en japansk tv-show" på torsdagar, "Så ska det låta" och "Berg flyttar in" på fredagar, "Robinson" på lördagar och "Söndagsparty" på söndagar. Utöver det är det ju "Vänner", "Family Guy" och "Sjukhuset" rätt ofta med! Så ni kan ju fatta att en annan har fullt upp här i livet! Och så ska man försöka hinna med Mario Kart med!!



Veckans kan-inte-få-ut-den-ur-huvudet: "Rap das armas" med Cidinho & Doca



Kommentarer
Postat av: Frida

Tack, tack! Vi väntade på er idag...Jack sa att ni skulle komma i er bil och leka med honom...Har ni hemliga överenskommelser som jag inte känner till? Dessutom vill Jack ha ett kort på David. Han har nämligen ett på dig och vill ha ett på David med. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback