Spahelg

Måndagen den 9 november 2009

Jag fick en chock när jag såg att 20 oktober var senaste datumet i min blogg. Tusen år sen! Och nu ska jag alltså sammanfatta tiden sedan dess? Det blir svårt, men samtidigt har den största delen av tiden gått åt plugg. Vi är uppe i tonåren i läsandet om barn nu. Riktigt intressant.

Men i helgen blev det allt annat än pluggstress. I helgen begav sig nämligen jag, min syster och mina föräldrar till Göteborg där min äldsta syster bor. Förra året fick vi tjejer i juklapp av min Göteborgssyster att gå på spa, och den här helgen blev det äntligen av.

Jag har aldrig gått på spa förut och jag tror inte det finns så mycket bättre spa:n än det vi besökte. Jättevackert var det och jösses vad skönt det var. Vi valde att följa ett "program" som innebar att man går från varma till kalla stationer hela tiden. Alltså badar bastu först, sedan duschar i iskallt vatten för att sedan ta ett bad i en varm källa och sedan bada i en iskälla osv. Otroligt skönt och uppfriskande! Man kom verkligen ner till varv och påväg därifrån var jag riktigt sömnig. Men jag fick verkligen mersmak för spabesök så jag tänkte allt dra med mig David någon gång! Och åka dit med ett kompisgäng vore också klockrent!

Vi övernattade i Göteborg. Det blev en promenix, god mat och så spelade vi "När då då?", ett sällskapsspel som bygger på historiakunskaper, allmänvetande och en himla massa gissande. Riktigt roligt! Dessutom fick jag känna mitt systerbarn sparka där inne i magen. Så otroligt häftigt det är att känna det lilla pyret röra på sig!

Igår när jag kom hem till David beslutade vi oss för att gå på promenad. Vi valde dock att börja med att gå till Stora torget där våra Guldtjejer skulle tackas av stadens befolkning. Dom var riktigt rörda och det var roligt att vara med om ett guldfirande! Jag är verkligen lokalpatriot!

Sedan var väl tanken att ta den där promenaden men så gick vi förbi biografen. Jag har känt ett stort sug efter att se "This is it" om Michael Jacksons repetitioner inför konserterna som aldrig blev av. När vi stod där utanför biografen så sa vi "Okej, om filmen visas nu vid fyra, då ser vi den!". Och visst gjorde den det.

Så det blev en spontanbio och det gjorde vi förbannat rätt i för jävlar vilken stark film! Visst, det hände inte så mycket, men vilken otrolig respekt jag har för den mannen nu. Han var så otroligt professionell hela tiden, inga divafasoner alls och allt tålamod i världen. Så fort det var något han ville ändra så lade han alltid till "Jag säger det med kärlek, kom i håg det! Med kärlek! K-Ä-R-L-E-K". Och om någon gjorde något fel eller om de var tvungna att göra om något så sa han "Det är det vi har repetitioner till". Riktigt häftigt. Och fan vilken show det hade blivit. Känns så bittert att man aldrig kommer att få se det! Jag satt med tårar i ögonen hela filmen igenom. Vilka otroliga låtar!

Så det blev ingen promenad men en himla massa annat.

När vi kom hem såg vi ännu en film. Den sista Johan Falk- filmen "De fredlösa". Vi har sett alla sex filmer och ingen har gjort oss besvikna. Riktigt bra och spännande filmer!

Ikväll blir inte som andra kvällar för ikväll jobbar jag i Bokhandeln för första gången sedan i somras. Jag lär nog vara rätt yr med tanke på att jag måste lära om en del när det gäller vart saker och ting är och vad som finns, så stackars Maria lär nog få ett par frågor. Men riktigt roligt att jobba med Maria!! Och riktigt att jobba över huvudtaget och få ett avbrott från allt vad plugg heter och göra något helt annat! Jag ser verkligen fram emot julhandeln, har nämligen fått lite tider i december med!

Nästa vecka börjar med en tenta och sedan, på onsdagen, börjar min praktik som kommer pågå i tolv dagar! Riktigt nervöst men det kommer att bli kul att se hur det är på en barnmottagning!

Nä nu ska jag göra någon slags nytta till tonerna av Michael Jackson.


Kommentarer
Postat av: Majja

Tack för att du sällskapa mig i måndagskväll tjejen!

Alltid lika kul att träffa dig :)

Lycka till på praktiken så ses vi snart igen!

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback