Pepp pepp!

Torsdagen den 1 oktober 2009


Jag och min sambo gick på världens mysigaste höstpromenad i söndags. Vi gick runt Stångån och vilade benen lite på "Hawaii-öarna", som för övrigt har blivit min favoritplats här i Linköping. Så himla mysigt!

Och hösten har verkligen kommit mer och mer med dagarna. Om inte vintern, för sjuttsingen vad kallt det är att cykla till skolan om morgnarna. Men tar man på sig för mycket är man genomsvettig efter den enorma uppförsbacken som går till sjukhuset. Så man får helt enkelt finna sig i att frysa i början. Hemskt för en som hatar att frysa, och för det mesta fryser bara för det.

Jag är glad hela den här veckan för David jobbar lunch så vi kan umgås om kvällarna! Så himla mysigt att göra upp en meny för veckan, laga mat tillsammans och titta på Idol varje kväll! Sådana smågrejer kan göra mig så lycklig!

Och inte ens regnovädret kunde dra ner mitt humör idag för jag fick veta att jag klarade terminens första tenta! Så skönt! Jag lider verkligen med de som har flera omtentor framför sig, plus alla andra tentor och uppgifter. Jag är så stolt över att jag inte har några restuppgifter eller omtentor alls framför mig! Bara att fokusera på det vi pluggar på nu!

Och vad är det då? Jo vi övar en himla massa på att ta venprov, injektioner och sätta katetrar. På måndag ska vi lära oss att mäta EKG och ta kapillärprov. Det känns så "på riktigt" när vi får göra dessa övningar och jag blir så himla peppad till att verkligen bli sjuksköterska! Ibland fattar jag nämligen inte att jag en dag ska kunna allt en sjuksköterska ska kunna. Men den dagen kommer att komma och då har jag äntligen det yrke jag strävar efter att ha! Så skönt att ha ett mål framför sig och att kämpa för det målet! Älskart!

Annars läser vi om barn, vilket är jätteintressant. Är väldigt glad över att jag har en systerson som jag kan relatera till och fundera på...liksom: "Aha, det var inte förräns han var två år som hans njurar var fullt utvecklade" osv. Mycket tips inför när man själv får barn också, men det kanske bara är jag som ser det så, hehe. En massa om deras stora vätskebehov och i vilken ålder dom kan börja äta annan mat än modersmjölk, och vad man ska bjuda på då etc. Mycket, mycket intressant!

Tycker det är rätt personer som har kommit vidare i Idol än så länge! Jag går mest runt och är förvånad över hur engagerad jag är i år. Vad fan, dom har ju visat Idol i många år nu, och visst var jag intresserad de första åren men sen tröttnade jag. Varför är jag så himla fast i år?? Jag tror inte jag har missat ett enda avsnitt än så länge!

När vi inte tittar på Idol ser vi på "Oz" från säsong ett ännu en gång! Andra gången jag ser serien och jisses att det kan vara så bra även fast man vet vad som händer!!!

Och Greys Anatomy är ju för bra! Och True blood är jag mitt i också... Hur fan har jag tid att följa alla serier egentligen? Det slog mig nu att jag lägger nog en hel del tid på TV-serier. Inte konstigt att nyblivna föräldrar frågar sig "Vad gjorde vi egentligen med all tid vi hade innan vi fick barn?". I mitt fall: ser på TV!

Nä nu kommer David hem snart. Lax och potatis står på menyn idag, med någon frän sås! Gott gott!!



Veckans klipp: Beyonce sjunger "Halo" till en liten flicka!
Jag sitter inte och hulkar till detta, som vissa andra (eller kanske alla andra - jag kan bara inte gråta i bland). Men visst blir man berörd!




Kommentarer
Postat av: Frida

Hejsan syster. När kan barn börja äta annan föda än modersmjölk? Vad har du fått lära dig? Jag har nämligen hört olika åldrar.

Postat av: Frida

Ok, då var det ungefär som jag fått höra. Det där med att ge samma sak flera dagar på raken har jag fått höra är att de ska få vänja sig vid en smak itaget plus att om man upptäcker allergi så behöver man inte fundera på vad det är som dom är allergiska mot.

2009-10-04 @ 20:26:24
URL: http://fridamjohansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback