Nåldynan

Tisdagen den 20 oktober 2009


Det blev inget släktingbesök från Skövde i helgen men jag begav mig till landet i alla fall i lördags. Pappa var snäll och bytte däck på vår bil och mamma var snäll och sydde in två tröjor åt mig. Vad man blir ompysslad när man kommer dit!

Sedan var det dags för mig att pyssla om David. Han har nämligen legat sjuk hela helgen. Så vi tog det lilla lugna och tittade på de två första Johan Falck-filmerna (verkligen jättebra filmer!) och Ocean's Eleven (första gången för mig, också suverän film!). Det blev även självklart Idol (Tjohoo, Camilla åkte ut!) och Körslaget i helgen.

I söndags tog vi en tur till stan. Vi besökte den nyöppnade leksaksbutiken och köpte en födelsedagspresent till Davids tvååriga brorsdotter. Ett minipiano blev det. Dessutom köpte jag ett par stövlar:

DS_250855_A.tif

Blev riktigt nöjd faktiskt! Vid sju på söndagen hade vi tvättid (enormt trälig tid att tvätta på), annars blev det lite streamat Greys anatomy och Dexter.

Skolan går bra. Jag skriver ett personligt schema varje dag med allt jag ska göra i pluggväg, och med tanke på att jag sitter kvar på bibblan till 17-18 nästan varje dag så kommer jag före i schemat rätt lätt, vilket ger pluggfria helger vilket i sin tur är oerhört skönt! Så det rullar på bra tycker jag!

Idag har jag agerat nåldyna, känns det som. Tog äntligen tjuren vid hornen och begav mig till vaccinationsmottagningen. Jag ska nämligen vaccinera mig mot Hepatit A och B, TBC och difteri. Som sjuksköterskestudent får jag två av dessa sprutor gratis och de andra två till lägre pris. Så det blev två stick på ena armen och ett på andra (Hepatit A och B ges i samma injektion). Men det är inte över, ska tillbaks på fredag och fortsätta TBC-vaccinationen och om en månad ska jag få ännu en spruta i Hepatit-vaccinationen. Tur att man inte är spruträdd. Tvärtom tycker jag det är spännande och roligt, speciellt nu när jag själv har övat på att ge injektioner så jag studerade sjuksköterskan så ingående jag kunde, hehe!

På torsdag ska jag och mamma bege oss till Västervik och vara barnvakter. Alltid lika roligt att träffa lillgossen och höra på hans små historier!

Har äntligen läst ut "Zebraflickan" av Sofia Åkerman. Det är en verklig berättelse om Sofias psykiska sjukdomar och svårigheten i att få behandling. Jag läste boken å skolans vägar, så nu ska jag skriva en diskussion utifrån boken. Jag vet inte varför men så fort jag inte läser en bok av egen fri vilja utan känner minsta lilla "tvång" att läsa så avskyr jag att läsa. Jag hade liksom ändå boken i hyllan redan och hade tänk läsa den flera gånger innan. Men ändå kan jag inte njuta av en bok när jag måste sitta och tänka på vad jag ska ta med i min diskussion sen. Men nu i efterhand har jag insett att boken var riktigt bra, även om jag nog har förläst mig på böcker som är baserade på sanna historier, då de är väldigt lika allihop. Men allt som allt rekommenderas den!

Nu kan jag äntligen börja med "Genom dina ögon" av Stephenie Meyer! Hihi!

Har fått höra från Luleå att deras femåriga dotter sa vid matbordet en kväll att hon saknar mig och att hon vill att jag ska vara hennes moster. Kan man göra annat än att smälta? Vi ska ha så roligt i nyår! 



Veckans låt: "Märk hur vår skugga" - Imperiet
Otroligt vackert, Thåström! Och Bellman!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback