Plugg och TV-serier

Tisdagen den 6 oktober 2009


Jösses vad skolan tar tid nuförtiden. Igår var jag i skolan från 10.00 - 17.30, hem och äta och sedan satt jag och pluggade vidare till typ 22.00. Jag blev chockad själv över att jag kunde fokusera så pass hela dagen. Idag har jag också varit duktig. Började 8.15, hade föreläsningar till 15.00 och sen satt jag kvar till 17.00. Tack vare att jag tar mig tid till att sitta kvar i skolan är jag nu före i mitt pluggschema! Känns bra! Så ikväll tillåter jag mig själv att ta det lite ledigt och titta på säsongspremiären av Desperate Housewives!!

Kom dock på hur jag har lyckats behålla fokus under pluggandet. Jag har nämligen kommit in i värsta tevanorna! Jag dricker te typ hela tiden, känns det som. Eftersom varenda kotte dricker kaffe så måste man ju hålla sällskap på nått sätt. Men börja dricka kaffe, där går min gräns! Aldrig i livet! Te är grejer det!

"Idol" då...Jag tycker det är heeeeeeeeeeelt fruktansvärt att Camilla kom vidare och Jon åkte ut!!!! Är för övrigt helt totalt kär i Tove, och det är tack vare henne som "All these things I've done" har gått och blivit min favoritlåt! Jag och David går runt och sjunger "I've got soul but I'm not a soldier" mest hela tiden numera! Tove for Idol! En annan favorit är Calle!



Och körslaget kom med både överraskningar och besvikelser. Trodde på förhand att jag skulle heja på Roger Pontare, lite påverkad av David kanske, hehe. Men Roger var lite för disträ på nått sätt. Istället var det Larz-Kristerz-snubben som överraskade med ett bra bidrag! Favoriserar dock ingen ännu utan väntar och ser...




Veckans klipp: Christian - the lion
Såg ni Skavlan i fredags? Jag är kanske den sista i världen som ser det här klippet, men jag blev verkligen helt tårögd när jag såg det! Och jag som inte alls brukar påverkas av djurklipp! Det är ju bara så fint!



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad duktig du är som pluggar och står i!! Bra jobbat tjejen!! :) Fortsätt så!!

Vi saknar dig ute i Torby :)

Puss & Kram

Postat av: Maria

Åååh, vilken fin video! Christian-the lion alltså....Du är inte sist i världen för jag hade inte heller sett det ;) hhi

Kram

2009-10-07 @ 08:17:53
URL: http://majjabajja.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hmm, din rubrik omfattar ungefär min egen situation just nu.

När jag inte pluggar slavar jag framför TV! Tack för att du tror på mig, men jag är inte alls lika diciplinerad som du. Å andra sidan är det kanske inte så konstigt med tanke på att jag jobbar samtidigt....



Det borde vara förbjudet för fjortisar att gå på bio i grupp...



Hur som haver, videon med lejonet är urgullig! Det är ungefär samma känsla jag får när jag kommer hem till min katt, fast i mycket mindre skala... och hon är inte alls lika kelen... =oD



Kom och hälsa på nångång, hörru!!



KRAAM!!

2009-10-09 @ 15:47:57
URL: http://sarah_petersson.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback