Number nine, number nine, number nine...

Lördagen den 12 september 2009


Jag, David, två av hans bröder, varav en hade med sin sin respektive, samt deras pappa med sin blivande sambo var på omtalade "Strandgatan 2" i onsdags. Bowling stod på schemat och det gick rätt bra för mig, någon strike blev det allt! Men vann gjorde David, han är så himla duktig på bowling!

Efter en timmas bowling gick vi upp på övervåningen för att kolla hur det såg ut där. Sverige spelade mot Malta den kvällen så vi såg de sista tio minutrarna. Efter det beslöt vi oss för att testa deras Race Room. Det här blev kvällens höjdpunkt, allra mest för grabbarna men vi tjejer fick nog också en hel del mersmak!

Race Room är ett rum med sex stycken bilsimulatorer. Alltså racar man mot varandra i STCC-liknande tävlingar. Grabbarna vann men som sagt, man fick mersmak för det var riktigt verkligt och roligt!!

Dagen efter, på torsdagen, blev det lite utekväll igen! Denna gång gick jag och David ut på restaurang tillsammans med fyra killar ur Davids kompisgäng varav två dessutom hade med sig sina flickvänner. Riktigt trevligt var det. "Kniv och Gaffel" besökte vi och det var riktigt gott där! Mycket trevligt och roliga kommentarer som nog kommer leva kvar länge i det där gänget!

Idag har David jobbat heldag. Jag har tvättat mellan 11-15 samtidigt som jag har städat lägenheten. Efter det pluggade jag lite men snart tog jag ledigt från det och har haft en riktigt slapp kväll. Har bland annat tittat på "The Reader" med bl.a Kate Winslet i en av huvudrollerna. Riktigt bra och sevärd film!

Måste lägga till att jag har tittat på "Idol" under veckan och är riktigt imponerad över att de har lyckats göra programmet mycket mer sevärt! Jag tycker mig ana mer visningar av de talangfulla sökande och mindre av dom som bara vill ha uppmärksamhet, även om dom självklart är med på ett hörn. Dessutom älskar jag Anders Bagge! Och rent allmänt tycker jag om att den här juryn inte fokuserar på att såra folk utan säger det de vill säga på ett snällare sätt.

Jag och David är lite efter så vi har inte sett klart Greys Anatomy säsong 5 förrän nu. Alltså det som visades på TV i våras. Men nu har vi gjort det i alla fall. Jag ska inte avslöja något för jag råkar veta att vissa som läser detta inte har kommit till säsong 5 ännu. Men jag kan i alla fall berätta att jag inte kan sluta tänka på hur det slutade och att det var jävligt nära att jag grät floder! Jösses vilken serie att vara spännande!

Precis som "Dexter". Vi har sett det första avsnittet i säsong 4 nu, och vi är redan helt fast!

Imorgon har jag och David bestämt oss för att spela "Risk". Det känns som om det brukar vara kvinnorna som vinner det spelet. Jag har allt vunnit några gånger och jag hörde att min syrra Frida slog sin sambo i Risk senast igår! Men nu får jag inte slappna av för det. Imorgon blir det kamp!!!

Det råder ju lite Beatlemania nu när deras skivor ges ut på nytt, remastrade, samt att Rock Band ger ut ett helt spel dedikerat detta underbara band med bara deras låtar. Någon, ni kan ju gissa vem, sitter och dreglar en hel del efter detta!! Så "Veckans..." måste ju bli något med Beatles!



Veckans storhet: Bandet "The Beatles"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback