Vindens skugga

Onsdagen den 2 september 2009


Ja nu är man igång med skolan igen och det känns helt okej! Föreläsningarna har dragit igång och än så länge fattar jag! Imorgon ska jag köpa böcker av en annan student sen är det bara att börja plugga till den första tentan som är om ungefär två veckor.

Jag har läst ut "Vindens skugga" och den var verkligen helt fantastiskt bra! Det var länge sedan jag läste en sådan otroligt bra bok! Läs den, läs den, läs den! Klockrena repliker, väldigt klyftig story, nervkittlande spänning och bitvis lite otäckheter! Åh vad jag längtar tills Carlos Ruiz Zafóns andra bok kommer i kartonnage! Då är det jag som besöker Bokhandeln!

Jag får se vad jag ska läsa nu. Började väldigt smått på "Den trettonde historien" av Diane Setterfield men vi fick i uppgift i skolan att läsa en självbiografi om någon som antingen har barn som har drabbats av någon sjukdom eller som själv var sjuka som barn (terminens tema är ju "Den unga människan). Så jag kanske tar och läser självbiografin först så har jag det gjort.

Apropå att terminen har tema Barn. På praktiken, som kommer i slutet av november, så kanske man får vara med på BVC och/eller på hembesök till nyblivna föräldrar! Fatta vad roligt det kommer att bli! Och även på vårdcentralerna så kommer vi få syssla lite extra mycket med just barn, samtidigt som vi ska öva på en massa annat som t.ex injektioner, EKG etc. Jag ser fram emot det som fan!

Men i och med att praktiken går in i december, och att jag direkt efter ska göra ett rätt stort arbete plus att det kommer tentor i början av januari så vet jag inte om det blir någon julhandel på Bokhandeln i år. Möjligen något inhopp någon dag, men inte mycket mer. Lite sorgligt men så är det.

Nä nu kommer nog David hem snart (han jobbar lunch den här veckan - YEEEEEEEEEES!) och då ska vi dra iväg och bowla tänkte vi! Vi måste öva inför en kommande bowlingkväll med hans familj, haha! Plus att vi måste ju passa på att mysa till det nu när han är hemma om kvällarna!

Vi har bara två avsnitt kvar av Dexter säsong 3! Shiiiiiiiiiiit vad sjukt spännande det är hela tiden! Det gick åt mycket krafter att inte se de kvarstående avsnitten redan igår, men nu när vi båda går upp tidigt om morgnarna måste man ju tänka på refrängen lite tidigare om kvällarna...



Veckans låt: "Basket Case" - Green Day
Jösses så unga de var!



Kommentarer
Postat av: Sarah

Åh, jag är också så sugen på att läsa den boken! Den har legat på min "att läsa" lista sen den kom i pocket och Lotta rekommenderade den till nästan alla. Men av någon konstig anledning har det inte blivit av.

Men jag får se till att få ändan ur vagnen och införskaffa den. Även om det så bara blir för hyllvärmare. Tillfälligt, alltså. =o)



Hoppas du har en härlig helg!



Puss och kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback