Tentaångesten tar fart

Onsdagen den 28 april 2010


Nä nu kände jag att det verkligen är dags för ett blogginlägg, trots stora behov av tentaplugg.

Japp, på fredag kommer den stora terminstentan. Jag har som vanligt gjort ett pluggschema och jag har pluggat på bra så jag har legat före i schemat nästan hela tiden. Hela denna vecka har jag kunnat ägna mig åt repetition vilket har känts väldigt bra. Dock är det alltid lika svårt att veta om man verkligen kan det man läser, men det återstår att se på fredag.

Jag ringde landstinget häromdagen eftersom jag har blivit nervös av att inte veta något om eventuella sommarjobb. Hon som hade hand om sommarvikariat på US sa att väldigt, väldigt många undersköterskor har sökt sommarjobb i år så om jag inte har hört något från någon avdelning bör jag titta efter andra jobb. Skönt att äntligen höra vad man ska ställa sig in på, men ett tidigare besked hade ju varit väldigt skönt. Jag ringde nämligen Bokhandeln direkt efteråt och dom hade tydligen räknat med att jag skulle ha sommarjobb på sjukhuset så dom kunde inte ge något besked om jag kan få sommarjobb där heller. Dom kommer att återkomma om besked, så det blir ännu mer nervositet ett tag...Jag börjar ställa mig in på en ledig sommar, och det är ju långt ifrån fy skam men fattigt så in i...jaja, vi får se!

I söndags åkte jag, David, mamma och pappa till Västervik eftersom vi alla var otroligt Jack- och Norasjuka. Jag höll lilltjejen, som har blivit riktigt stor, och bytte blöjor på henne. När hon sedan kom till Davids famn fyrade hon av ett stort leende sedan sov hon i hans famn i säkert två timmar eller något, medan Jack agerade affärsman i en leksaksaffär där man inte bara fick med sig leksaker hem utan man fick även tillbaka pengarna man betalade med. Jag fick dessutom äran att få en puss på munnen av honom. Den lever jag på, hihihi!

I lördags spelade Davids brors band akustiskt på Skivlagret. Riktigt bra är dom, som alltid! Efteråt spelade jag, David och hans bröder med respektive bowling. Jag är väl inte en hejare på den sporten, men några strikes blev det allt!

För en vecka sedan, i onsdags, klättrade vi klättervägg för andra gången i våra liv och ikväll är det dags igen. Vi funderar faktiskt på att skaffa grönt kort i klättring så blir vi inte så beroende av att ha med en instruktör varje gång, utan då kan vi dra iväg bara vi och dessutom ta med oss andra nybörjare och låta dom uppleva kicken.

På fredag är det ju faktiskt valborgsmässoafton, vilket jag har glömt bort lite i och med att jag har tenta samma dag och prioriterat det. Jag och David planerar i alla fall att äta gott och sedan gå och se någon eld, antagligen i Tannefors. Sedan får vi se om vi hälsa på Davids lillebror som ska ha fest.

Vi köpte förresten nya balkongmöbler i helgen. Vi har nämligen bestämt att satsa mer på vår balkong i år, eftersom den faktiskt är riktigt fin och stor. Vore najs att utnyttja den mer! Och det har vi redan gjort. De morgnarna som har varit soliga har vi suttit och ätit frukost i våra nya möbler och njutit av fågelkvittret och av att titta på folk som spatserar på gatan nedanför.






Veckans låt: "Fembot" - Robyn
Hänger inte med alls i texten, ändå kan jag inte sluta tralla! Vill se henne live, har hört att hon ska vara en oustanding liveartist!



Kommentarer
Postat av: Majja

Tack Stina! :)

Hur kändes tentan sen igår? Håller tummar och tår för att du klarar den!

Håller även mina tummar för att det löser sig med jobb i sommar för dig!! Hört nåt med från Bokhandeln?

puss & kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback