Tallin

Onsdagen den 7 april 2010


Tallin var helt underbart!! Hur härligt som helst att åka båt (har aldrig gjort det så långt), världens finaste hotell, ursköna spabehandlingar, god mat, trevlig shopping och fina karaokeupplevelser på båten hem. I spabehandling fick jag först en kroppspeeling i Vichyregn, alltså en mängd duschstrålar över kroppen med strilande, varmt vatten medan en kvinna peelade hela kroppen. URSKÖNT! Efter det gav samma kvinna mig en kroppsmassage under en timme. Verkligen hur avslappnande som helst! Just den kombinationen av behandlingar var kanon!

Och gissa vem som var fullast på båten hem? Dan Ekborg! Över lag var det 50-60åringarna som var värst med spriten. Dom vinglade omkring, både män och kvinnor, och sluddrade och höll på. Men Dan var värst. Han höll på att ramla ett antal gånger och satt och kladda på en 20-25-årig flickvän. Rätt obehagligt men även intressant att se hur verkligheten ser ut.

Jag och David lever verkligen på vår fina resa. Det var bara så himla skönt att komma bort från allt vad jobb och skola heter och bara tänka på varandra!! Underbart!!

Igår var jag hos frisören. Så långt som mitt hår var innan har jag nog aldrig haft förut. Men nu är det kort och mörkt igen! Vad tycks?


Före:



Efter:



Börjar bli nojig för det här med sommarjobb nu. Har sökt undersköterskejobb men kommer inte att få veta nått förrän från mitten av april. Man vill ju veta nu så att man, ifall det inte blir nått inom vården, kan fråga Bokhandeln någorlunda snart! Jag drömde häromnatten att jag skulle jobba på Bokhandeln men att den helt plötsligt hade blivit en kombination av en bokhandel och en sjukhusavdelning, hahaha! Det skulle ju vara det perfekta jobbet, att både sälja böcker och ha några patienter! Saknar er på Bokhandeln ska ni veta!!

Samtidigt vill ja vara i alla fall lite ledig i sommar. Förra sommaren kändes det som jag jobbade hela tiden. Jag var visserligen både i Italien och i Norge men det kändes som man aldrig bara kunde ta en sväng till något bad och bara vara ledig på något sätt. Hade i och för sig en stor omtenta förra sommaren som jag var tvungen att plugga till vilket säkert bidrog till att jag inte riktigt kunde slappna av. Förhoppningsvis slipper jag denna gång, men det vet man ju aldrig.

Klarade i alla fall läkemedelstentan! Den som man var tvungen att ha alla rätt på. Känns riktigt bra!

Nä om man skulle ta och plugga lite innan tvättiden sätter igång klockan tre.




Veckans låt: "I'm not leaving now" - Hoffmaestro & Chraa



Kommentarer
Postat av: Elin

roligt att det var så bra i Tallin!! håret blev jättesnyggt! kram stora syster yster

2010-04-07 @ 19:26:10
Postat av: Majja

Hej tjejen.

Eran Tallin resa låter kanon :) Skön o få komma bort lite bara du och David och ta det lugnt. Äta gott och få spa-behandlingar :) Låter inte dumt alls.

Vi på Bokhandeln saknar dig också Stina!! Just nu är det ensamt och tråkigt på jobbet, Sarah är ledig en vecka får o åka skidor. Fast unnar henne det ;) hihi

Jag va på jobbet igår och då va det enbart en Bokhandeln, såg inte en patient på långa vägar ;) haha du är för rolig!!

Håret blev jättefint!! Du passar i kort.

Ta hand om dig så hoppas jag att vi ses snart!

Puss & Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback