"Ängeln på sjunde trappsteget"

Onsdagen den 1 december 2010


Jag har ju helt glömt bort att berätta att jag har läst ut "Ängeln på sjunde trappsteget". Den har ju några år på nacken nu, den hann ju liksom få två uppföljare och bli film innan jag plockade ner den från hyllan. Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge. Jösses vilken bra bok!

Som ni kanske vet berättar författaren Frank McCourt om sin fattiga barndom i Irland. I och med att jag hade sett filmen trodde jag att boken inte alls skulle fånga mig. Men dels hade jag glömt stora delar av filmen och dels har inte filmen tagit med allt som boken har att bjuda på.

Boken hade nästan samma "atmosfär" som "Vindens skugga" hade. Och jag hade känsla efter att jag läst den här boken som när jag hade läst just "Vindens skugga". Känslan av att inte riktigt veta exakt vad som var så bra, bara att man vet att bra, det var den!!




Idag har jag verkligen unnat mig en ledig dag, eftersom  jag praktiserade fre-sön och dessutom hade skola mån och tis. Gammal som jag är vill jag ställa klockan även på mina lediga dagar för att inte känna att hela dagen försvinner. Men min älskade fästman tyckte att jag skulle unna mig en sovmorgon och ställde klockan åt mig...på 14.12, haha! Men jag vaknade av mig själv vid 10.00. Riktigt skönt!

Annars har jag inte gjort så mycket. Börjat planera julklapparna lite. Alla verkar redan vara klara med julinköpen, och jag som kommer fira jul en vecka tidigare än många andra (min familj kommer fira jul 18 december i år) borde vara stressad. Men jag blir sällan stressad. Skönt det. Ska i alla fall börja kolla efter några klappar i morgon och på fredag. Mamma och pappa är svårast, som vanligt!!!

Ikväll blir det "Bonde söker fru" och "Maria Wern".




Veckans låt: "Just the way you are" - Bruno Mars


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback