Detta är till dig, Peter Jihde

Fredagen den 3 december 2010


Detta blogginlägg tillägnar jag Peter Jihde.

Varje fredag sitter jag och funderar på vem som var bäst i Idol ikväll. Och varje fredag kommer jag fram till att det var banne mej Du, Peter, som var bäst...ikväll igen.

Till skillnad från alla andra programledare som Idol har haft så har Du ett oslagbart connection med varje Idoldeltagare, med juryn, med Idolbandet, med publiken och med TV-tittarna.

När du tycker att någon har gjort bra ifrån sig, ja då säger du det och berättar att "Dig tycker jag om!". När två av deltagarna måste duellera på slutet så sitter du bredvid den som väntar på sin tur och talar uppmuntrande till honom/henne. Du får deltagarna att le. Du ger dom ditt stöd när dom har åkt ut.

Idol är Idol. Idol är inte världens bästa program. Idol är inte det största som har hänt Sverige. Men när du gör entré 20.00 på fredagkvällarna drar du med TV-tittarna och publiken i sång, dans och bjuder helt enkelt in oss till ditt Parteeeeyyy! Helt plötsligt blir det ett program som man absolut inte vill missa, mest tack vare allt bra mellansnack med Dig.

Du bjuder på dig själv. Du sjunger i mellanakter, du hoppar med i kören när deltagarna sjunger, du skämtar med juryn (till och med dom älskar dej ju!) och du dansar med dansarna.

Sveriges bästa programledare ska ha cred för det underbara jobb han gör och det är därför jag tillägnar Dig, Peter Jihde, detta blogginlägg. All heder, du gör ett strålande jobb! Du är den stora anledningen till att jag tittar på Idol över huvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback