"Om skönhet"

Fredagen den 3 december 2010


"Om skönhet" var en sån bok som jag bara fattade tycke för på en gång och sedan tokläste jag bara för att jag inte kunde få nog och så fort jag hade läst den sista meningen kändes det tomt för att det inte fanns mer att läsa.

Boken handlar om familjen Belsey och familjen Kipps som är stora fiender. Men förutom intrigerna mellan familjerna så finns det en hel del intriger inom familjerna. Alla vill gå sina egna vägar och ingen kan vara säker på att få stöd av resten av familjen i de beslut man tar.

Alla dessa intriger alltså...det gick som sagt bara inte att släppa boken. Det är första boken jag läser av Zadie Smith, men fler ska det bli, banne mej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback