"Postcard killers"

Onsdagen den 22 december 2010


Jag har faktiskt aldrig läst en deckare av Liza Marklund, däremot av James Patterson. Blev glatt överraskad av deras samarbete för den här storyn är banne mej bra!

En kvinna och en man reser runt i Europa och mördar engelsktalande, kringresande par. Innan morden skickar de vykort till en journalist i staden och efter morden skickar de polaroidfoton på liken till samma journalist. Nu har Dessie Larsson, journalist i Stockholm, fått ett vykort - mördarna befinner sig alltså i Stockholm. Jacob, polis från USA, kommer för att av rent personliga skäl få fast mördarna.

Boken går lätt att läsa och storyn går snabbt framåt. Läste utan problem ut boken på en dag. Kunde helt enkelt inte slita mig!

Postcard Killers



Usch, igår kväll kändes det faktiskt som jag började friskna till men natten var inte rolig och idag känns det som om hela mitt huvud är igentäppt. Jag och David, som inte heller är särskilt kry, unnade oss en lång läsmorgon i sängen tills Ibumetinen började ge effekt. Nu har jag faktiskt till och med lyckats ta ett språng på stan. Det gick dock inte så bra. Blev bara irriterad på alla lunkande, virriga människor och min rinnande näsa. Imorgon ska jag göra Tornby osäkert istället.

David har gett sig av till jobbet en snabbis för att motta en julklapp. Men nu har han egentligen äntligen jullov, ända fram till typ 7 januari! Nice! Jag tänkte bädda ner mig i soffan och läsa lite med något dåligt TV-program i bakgrunden.

Jag och David börjar bli lite oroliga för det här med tågtrafiken. Vi ska ju ta tåget till Arlanda på söndag för att sedan flyga till Luleå. Grejen är att det tåget får definitivt inte vara försenat för då hinner vi inte med flyget. Därför funderar vi på att ta bilen istället, bara det att då har vi betalat tågbiljetterna i onödan. Det är svåra beslut man ska ta när man inte kan lita på tågtrafiken.



Veckans klipp: The Final Showdown från filmen "The pick of destiny"
Älskar djävulen (Foo Fighters- sångaren)



Kommentarer
Postat av: Frida

Hoppas ni frisknar till snart. Andreas var hemma från jobbet idag med feber och förkylning han med.

Går det inga bussar på söndag då? De kanske är lite mer pålitliga.

Postat av: Stina

Stackars Andreas, hoppas han kryar på sej.

Det verkar som om våra kära föräldrar har erbjudit sig att skjutsa oss till Arlanda, haha. Vi får väl se, men det är så typiskt dom! Hihi!

Kram

2010-12-23 @ 22:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback