"Aprilhäxan"

Lördagen den 13 februari 2010


Då och då dyker det upp guldkorn som boken jag nyss har läst: "Aprilhäxan" av Majgull Axelsson. Jag har suttit som bunden till denna bok och historien har fångat mig totalt. Känner mig fortfarande fast!

Desirée är handikappad. Hon kan varken gå eller tala utan är fånge i en sjukhussäng sedan så länge hon kan minnas. Hon har tre systrar som inte vet om hennes existens. När dessa tre systrar, Christina, Margareta och Birgitta, en dag får varsitt anonymt, mystiskt brev slungas de med ens tillbaka till sina omtumlande barndomar.

Jag kan knappt recensera det på nåt annat sätt än OOOOOoooooh en så bra bok! Läs den, läs den, läs den! Ni kommer att ha en väldigt fin och dramatisk läsupplevelse framför er. Det är en skrämmande, sorglig, tårdrypande, annorlunda historia om barn som far illa, riktigt illa!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback