"Ett hopp för livet"

Fredagen den 19 februari 2010


Ännu en bok utläst: "Ett hopp för livet" av Wilhelm Agrell. Kortfattat handlar den om Kerstin vars pappa försvann med DC3:an och nu ska hon forska i vad som verkligen hände den där dagen 1952, och vad som hände med hennes pappa.

Den här boken kan jag inte säga att jag rekommenderar. Jag är inte jätteintresserad av flygplan, men det hade kunnat funka ändå om författaren knåpat ihop en spännande historia runt händelsen. Istället sitter jag och läser så fort jag kan för att få slut på boken någon gång...så jag kan börja med nästa. Inte fängslande alls, och slutet fattar jag inte mycket av. Tyvärr, dåligt betyg till "Ett hopp för livet".




Idag gjorde jag statistiktentan. Jepp, fastän jag inte hade anmält mig lyckades jag komma in! Och medan jag gjorde tentan kändes det riktigt bra. Jag kände mig påläst. Men efteråt insåg jag ett fel jag gjort, och säkert fler så vi får se hur det gick. Är inte så jättejobbigt om man skulle få omtenta på statistiken för det är en så liten del av kursen.

På måndag börjar praktiken och nervositeten börjar smyga sig på. Jag och två andra tjejer i klassen har övat på Clinicum på venprovtagningar och blodtrycksmätningar och katetersättningar för att känna oss säkra inför alla moment vi kommer att få göra i några veckor framöver. Känns spännande! Vill göra så mycket som möjligt, jag har ju bara tagit ett venprov hittills till exempel. EKG är jag dock expert på för det fick jag göra ett antal gånger förra terminen.

Anja Pärson är min nya idol. Jösses vilken tjej. Helt otroligt att komma tillbaka så snabbt efter ett sådant fall. Som jag läste på Aftonbladet: "En vanlig dödlig skulle inte kunna ta sig upp ur sängen" efter ett sådant fall. Hon är verkligen något extra.

Min föraning om att få syskonbarn torsdagen den 18 februari sprack, i alla fall vad jag vet om haha. Men vilken dag som helst nu!

Fick för övrigt mycket beröm på senaste basgruppsmötet för en korrekt och genomtänkt lärandeplan inför VFU:n. Vill inte tråka ut er med att förklara vad en lärandeplan, för dom är inte roliga dom där eviga lärandeplanerna. Men blir helt varm i hjärtat av att få beröm, både av handledare och kurskamrater.

Ikväll ska jag och David ha megafredagsmys. Hemmagjord pizza!!!! Det är nog det godaste och mysigaste man kan göra en fredagkväll! Nu ska jag ta och tända lite stearinljus runt om i lägenheten som min älskade sambo kommer hem till en mysig lägenhet efter en dag på jobbet! Hihi!!



Veckans humorpar: Flight of the conchords
Knäppa, fula, roliga killar!



Kommentarer
Postat av: David

Du är underbar!

2010-02-19 @ 17:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback